Insomnia

Jag kan inte sova. Klockan är snart halv tre och jag känner mig ännu upp i varv. Är det månne vädret? Luften känns tung och fuktig här inne fast jag vädrat hela dagen, eller kanske just därför. Är det fullmåne? Jag vet inte, jag har inte kollat. Men det skulle inte förvåna mig om det är fullmåne nu. Det brukar göra det svårt att sova.

Dessutom har jag sträckläst en bok halva dagen igår, och hela dagen idag med avbrott för ett besök till gymmet. Jag kunde helt enkelt inte lägga den ifrån mig. Den var så spännande. Boken, Bravo-Två-Noll, baseras på verkliga händelser från första Irakkriget. Man kommer väldigt in i händelserna när man läser så där i sträck, och det var inte några trevliga händelser den beskrev. Det känns nästan som att jag befinner mig i ett fängelse i Bagdad och blir förhörd.

Det gör ju inget fast jag inte kan sova eftersom jag inte behöver stiga upp till någon viss tid imorgon, men det är irriterande. Och jag har en känsla av att den biologiska klockan ringer runt 0700 HRS ändå. Jag borde få den klockan att ta semester några veckor framåt.

Kommentera

