Kent

Jag har gått in i 2000-talet och börjat använda Spotify. Ett bra sätt att få tillgång till en massa musik.

Härom dagen fick jag för mig att söka på Kent. Så jag har lyssnat en hel del på Kent de senaste dagarna.

Kent påminner mig om två saker. Dels studieåren i Åbo, det var då de slog igenom. Dels om systrarna Almén, de två äldsta, för att de var två stora fan av Kent.

Jag har aldrig varit något stort fan av Kent, samtidigt som jag inte kan förneka att de har vissa VÄLDIGT bra låtar. Idag kom jag på vad som är homman nimi med Kent. Deras musik lämnar en inte oberörd. Av vissa låtar blir man riktigt irriterad och vill bara stänga av, ofta de lugnare. Men av vissa, ofta de snabbare, blir man riktigt glad. Men man är aldrig oberörd, som man är med mycket annat larm som kommer ut. Jag antar att det är ett tecken på ett bra band.

Det här är en av de bättre. När jag hör den här har jag svårt att sitta still.

9 svar to “Kent”

  1. Brukar känna mig lite udda då jag inte gillar Kent, ”alla andra” verkar göra det. Deras musik är för dyster för min smak. De har bara en låt som jag gillar: Kärleken väntar…

  2. JAg är heller ingen stor vän av Kent. tycker de flesta av deras låtar låter likadant (eller skall vi säga har samma stämning). men du har rätt. vissa låtar är riktigt bra. men kan ändå inte riktigt se storheten i Kent. tycks vara något musikaliskt fel på mig… :)

  3. tomaskarls Says:

    Yvonne: Jag var nog oxo lite udda i Åbo när jag inte gillade Kent i tiderna, alla andra gjorde det. Men för mig är det antingen eller med deras musik. Antingen gör den mig glad eller så gör den mig nedstämd och/eller irriterad.

    Jolle: Det är absolut inget fel på oss som inte ser storheten i Kent, men ändå erkänner att de har vissa väldigt bra låtar :)

  4. Hehe, ”systrarna Almén” :) Den yngsta är Kentfan också. Hoppas du inte blir irriterad på oss, utan bara på musiken, när du lyssnar på Kent. Måste erkänna att de två nyaste skivorna inte har hittat till min skivhylla än. Men snart.

  5. tomaskarls Says:

    Cia: Den Yngsta av er var ju inte med under åbotiden, därför kopplar jag inte ihop henne med Kent på samma sätt som jag kopplar ihop dig och Den Äldsta med Kent.

    Jag blir inte irriterad på er, absolut inte. Bara på vissa av Kents lugnare låtar.

  6. Det svåraste med kent är ju att höra vad dom sjunger.

  7. tomaskarls Says:

    Maria: Du är min hjälte för du vågar vara rak, Du är min hjälte för du är precis så svag som jag, och hjälp mig jag behöver dig igen igen igen.

  8. Var det tomas kent karls?

  9. tomaskarls Says:

    Maria: Typ…

Kommentera

