Lördaxbabbel

Helg igen. Om första veckan efter semestern kändes oändligt lång så har de två senaste veckorna gått desto snabbare. Man har bara hunnit vakna på måndag morgon så har man kommit hem från donet på fredag eftermiddag.

Som ni märker skriver jag inte så mycket här nuförtiden. Det beror på att det mesta som snurrar i skallen just nu inte går att skriva om här. Det där sa jag bara för att göra er nyfikna. He, he…

Men annars har det det inte hänt någå revolutionerande. Jobbet på Iso W. fortsätter högst antagligen under våren, som det ser ut nu. Inget fast jobb dock. Undrar om jag hinner få ett fast jobb före jag fyller 40? Det var ju inte så här det skulle bli. Men å andra sidan är det väl väldigt lite som blir som man har tänkt, vilket är tur i vissa fall.

Jag har bytt cyklandet mot gymbesök den senaste tiden. Jag tror det blev lite overkill med cykeln där under våren och sommaren före Botniacyklingen. Så den får vila nu. I stället kör jag en kombination av spinning, crosstrainer och styrketräning, utan någon speciell plan som vanligt. Jag har tänkt att man borde göra ett konditionstest och på basen av det göra upp ett vettigt träningsprogram. Men ännu har det inte blivit av.

Kan ni fatta hur mycket TV kanaler det finns?! De har någon slags kampanj den här helgen så att man ser alla kabel-TV kanaler gratis. Jag som nästan aldrig ser på TV bläddrade igenom alla kanaler igår och kom fram till att det fanns 206 kanaler. Tvåhundrasex jävla kanaler!!! Jag blev helt yr. Hur ska man kunna välja vad man ska se på. Tacka vet jag tiden när det fanns Finlands TV ett och två, och Sveriges TV ett och två. Fyra kanaler in alles, inte mycket att fundera på.

Nu dax för en kastrull speltgröt och sen att ta itu med något, vad det nu sen blir.

2 svar to “Lördaxbabbel”

  1. Tankesultanen Says:

    Finska ettan och tvåan plus svenska ettan och tvåan säger du.. ungefär så är det för mig nu oxå. jag har SVT 1 och 2 samt TV 4. Sen vart det inte flera kanaler.. :) Men å andra sidan, vem behöver fler kanaler om man har SVT!?!? ;)

    Förövrigt kan jag upplysa dig om att veckorna för min del oxå rinner iväg, nästa vecka har jag redan jobbat i 2 månader sedan min semester tog slut. Och det känns som jag hade semester för 2-3 veckor sedan.
    Kul om du får fortsätta åtminstone ett tag till på jobbet!! Tids nog sitter du oxå där med en fast anställning.. Hare gott brorsan!! :)

  2. tomaskarls Says:

    Tank: Saknar du inte finlands TV? :)

Kommentera

