Filmvarning!

Varning för den här filmen! Det är inte ofta jag stänger av en film innan den är slut pga att den är dålig. Men när jag hade sett ca. en timme av den här och det återstod ca. en halv så stängde jag av, då efter att redan ha kvävt flera impulser att göra det tidigare.

Den kommer aldrig igång. Man sitter hela tiden och väntar på att den ska ”börja”, men det gör den aldrig. Man söker efter någon röd tråd. Något som liknar en röd tråd kan man oxo skymta ibland, men den är allt för hoptrasslad för att ge något. Man väntar på att poängerna i skämten ska komma fram och när de äntligen gör det suckar man istället för att skratta. Humorn är totalt fantasilös och utan sting, om man frågar mig. Jag skulle säga att den, humorn, påminner lite om Borat, de 20 minuter av Borat jag såg innan jag stängde av den. ”Sidu, här har vi en karl i en kvinnas badräkt. *asg*, eller ”Sidu, här har vi en man i arméns uniform och han har hippiefrisyr, en blomma i håret och utövar Yoga. Muha, muha, muhahahahahahaaaaaa….” Inget mer…

Ännu en gång undrar jag varifrån stjärnorna på pärmen kommer. Hur tänker man på 7 Päivää och FilmiFINL.com när man ger den här filmen en massa stjärnor?

Varning! Filmen framkallar leda. Högst antagligen…

6 svar to “Filmvarning!”

  1. De kanske har gett filmen stjärnor efter hur många kändis/storstjärnor som spelar i filmen?

  2. tomaskarls Says:

    Jenny: Hmmm… Det kan bra hända… Jamenar, är G. Clooney och K. Spacey med, så MÅSTE den ju vara bra. Men tyvärr inte…

  3. Det var ju synd att du inte gillade den… :/

    Till Borats försvar dock så är det ju inte en kvinno-baddräkt han har på sig, utan ett par neogröna Speedos som han streeeetchat upp och över axlarna! :D

  4. tomaskarls Says:

    Liza: Jasså var det ett par såna?! Well, whatever… :)

  5. The Men Who Stare At Goats är ju en jättebra och rolig film, ju. Inte ser jag den väl någon fler gång men skrattade filmen igenom det gjorde jag.

    Tummen upp.

    Borat-filmen skulle jag inte ens börja se.

  6. tomaskarls Says:

    Ken: Nåjooo, det är ju inte första gången vi tycker olika om en film. Dessutom tycker du ju att Adam Sandler har något att tillföra filmkonsten :)

    Nä, det blir nog tummen ner för min del.

Kommentera

