TJ -87

Jag körde nyss ner Medvind (cykeln) från balkongen till förrådet i källaren. Det börjar ju bli vinter, hur mycket man än försöker förneka det. Så det blir säkert kallt att stå där ute och hänga, tänkte jag.

Jag har inte cyklat regelbundet ända fram till nu. Om sanningen ska fram så har jag inte cyklat så värst mycket sen Tour de Botnia. Tränat regelbundet ja, men inte cyklat. Nästan allt kretsade kring cyklandet från mars till slutet av juli. Det blev lite overkill. Efter racet nappade det inte på samma sätt att trampa iväg ut mot Köklot, så jag har knallat iväg till gymmet istället. Men jag känner mig inte som någon dålig människa för det. Huvudsaken att man rör på sig.

Men som jag skrev då, för 87 dagar sen, gav Tour de Botnia mersmak. Om jag lever och har hälsan, är kvar i den här delen av världen och inget oförutsett inträffar så blir det nog en Tour de Botnia 2011. Men dit är det länge ännu.

Scen från årets Tour de Botnia. Det där kommer jag inte att göra om nästa år.


7 svar to “TJ -87”

  1. Tankesultanen Says:

    Varför inte, var vattnet kallt!? ;)
    Du påminde mig nyss om att min cykel oxå står ute. Dock har den inte haft någon större succé i år.. har cyklat bara några få gånger, trist. Men nästa gång så.. :)

  2. tomaskarls Says:

    Tank: Vattnet var jävligt kallt. Dessutom förlorade man mycket tid :)

  3. Vad du är omtänksam som ser till att cykeln inte behöver frysa…:)

  4. Medvind! Vilket vackert och passande namn! Hahn/hon kommer att ta dig långt ännu, har jag på känn! :D
    Det där var väl inte från Tour de Botnia? Väl?

  5. tomaskarls Says:

    Monica: Ellerhur! :)

    Liza: Va?! Tror du att videon bara är något jag hittat på Youtube och sen låtsas att det är jag bara för att försöka vara rolig?! ;)

  6. Lustigkurre…
    ;P

  7. tomaskarls Says:

    Liza: Hmmm… :)

Kommentera

