Allhelgonababbel

Som ni märker håller den här bloggen på att dö bort. Själv lever jag vidare men inspirationen att skriva finns inte på samma sätt som förut. Dessutom tar Facebook en del kreativ energi. Jag ser att folk ändå klickar sig in regelbundet. Rörande.

Knugen har hamnat i blåsväder den senaste veckan när hans vänsterprassel och vilda festande avslöjats i en bok. Det är ganska uppenbart att han är ”skyldig” eftersom han inte direkt förnekar det och för att hovet inte kommer att dra författarna inför rätta. Hade det varit grundlösa påståenden så skulle man ju förstås ha stämt skiten ur de stackarna som skrivit boken. Jag tycker iaf att det är onödigt att hänga ut Knugen på det där sättet. Vänsterprasslet är en sak mellan honom och Sylvia, inte mellan honom och resten av världen.

Men Knugen kan ju inte vara speciellt förvånad. Jamenar, han måste ju fatta att det skulle komma ut förr eller senare, med det enorma medieintresse som finns för honom och hans förehavanden. Men som sagt, jag tycker att Knugen och resten av kungafamiljen borde få ha ett privatliv oxo, och få göra bort sig utan att det ges ut böcker om det.

Jag ”mårar” och går på spinningtimmar ännu. Det slog mig i tisdags, när jag var på ett pass som drogs av samma tjej som drog det första passet jag var på i januari, att jag faktiskt har fortsatt. Efter det första passet i januari var det inte så självklart. Det var ett grymt pass och jag var mer eller mindre i chock. Jag tänkte något i stil med ”Håller folk verkligen på med sånt här? Hur orkar dom?”. Men som sagt, det har fortsatt. Och jag gillar det, speciellt när passet är slut. Nästan varje gång, ca. 20 minuter in i passet när svetten rinner, pulsen är uppe i runt 175 och benmusklerna svider, tänker jag ”Va i helvete gör jag här?”. Ändå återvänder man. En sak som gör att man återvänder är de gånger man märker att konditionen har förbättrats och man orkar mer än förr.

Jag är grymt imponerad av tjejerna som drar passen, av hur bra kondition de har. Jamenar, trampa på som alla andra, prata samtidigt, hålla reda på programmet och samtidigt vara positiv och ispirerande. Men på tisdagens pass mötte de sin överman i fråga om kondition. En snubbe runt 45 skulle jag gissa. Antagligen en cyklist. Jag tror tammig och fan att han stod och cyklade nästan hela passet på 45 minuter. Nå, nån gång satt han, men det var inte ofta.

Varför är det förresten bara tjejer som är spinninginstruktörer? Endast ett pass jag har varit på har dragits av en kille, och han hoppade då in för att tjejen hade förhinder, sa han. Inte för att det stör mig, men lite konstigt är det. Det är ju inte direkt någon feminin sport. Om man nu får tala om feminina och maskulina sporter i vårt tidevarv utan att få halsen avskuren för att vara ett gubbslem som stöder könsmaktsordningen.

Vad mera (eller ”Qué más?” som spanjoren skulle säga)? Jag nöter vidare på Iso W. Inget fast jobb ännu. För tillfället har jag jobb till slutet av april. Vad som händer sen vet jag inte. Den som lever får se.

Nä, nu slutar jag babbla för den här gången. Kaffet är slut och det är dax att tugga någå.

 

 

13 svar to “Allhelgonababbel”

  1. tomaskarls Says:

    Bra låt…

  2. Gubbslem ….
    Det var något nytt :)

  3. Ja, jag tycker också att du kunde definiera ”gubbslem” för oss som inte stött på begreppet tidigare. ;-)

  4. Tankesultanen Says:

    Vill du verkligen veta varför alla spinninginstruktörer är tjejer??? För jag har svaret.. och det är inte roligt att höra. Moahahaha!! Förövrigt är jag gubbslem.. ;)
    Jag hör till dem som brukar landa på din sida flera gånger i veckan eftersom jag har dig ”bokmarkerad”, men det blir faktiskt allmer sällan nu då du aldrig skriver något och jag dessutom ”ser” dig varje dag typ på Fejan…

  5. tomaskarls Says:

    Kat: Jasså…

    Anni: Done!

    Tank: Jag ska skärpa mig och börja producera mer text.

  6. Tänkte protestera och säga att det ju är åtminstone en manlig spinninginstruktör på ”vårt” gym, men du har tydligen träffat på honom :)

    Antar att jag är gummslem då, som gott tycker att det skulle kunna finnas flera manliga instruktörer också… ;)

  7. tomaskarls Says:

    Yvonne: Ja, jag antar att det var han som hoppade in då den gången.

  8. Jag hade en polare som alltid skulle utmärka sig på spinningpassen dvs han stod upp hela tiden. Tillslut fick en av dom kvinnliga ledarna nog och sa att det fanns pass som inte var förkoreograferade somk han kunde gå på istället hahaha
    han väntade oxå tills alla lämnat salen, då gick han runt och kände på vilka hjul som var varma…

  9. tomaskarls Says:

    Maria: *asg* Vilken snubbe! :)

    Det där med att känna på hjulen var en smart idé. Jag har många gånger undrat om det är jag som sätter på mycket mer motstånd än dom andra när jag inte orkar stå upp lika mycket som dom :) Jamenar, medeltungt motstånd är något relativt.

  10. För det första. Bara våga låta bloggen dö ut. Måste jag provocera dig på nåt sätt så du fortsätter skriva? :P
    Annars, håller med om ”Va i helvete gör jag här?” efter 20 minuter på spinningcykeln. Det är döden! tänker alltid så jag också.

  11. Är det inte ett otyg med visstidsanställningar eller vad det nu heter? Det finns massor med företrädesvis unga människor som jobbar på det sättet, till och med kontrakt på bara en månad i taget. Hur ska man kunna planera sitt liv under sådana premisser?

    Något för våra politiker att ta tag i.

  12. tomaskarls Says:

    Jenny: Nä, den ska inte dö ut. Men du får gärna provocera mig :)

    Visst är det så! Samma sak i morse på spinningen. 20 minuter in passet när det sved i benmusklerna och svetten grumlade synen så frågade jag mig hur fan jag hamnat hit igen :)

    Kicki: Visst fan är det ett otyg.

Kommentera

