Grattis Tomas!

Idag har jag fyllt 36. Trettiosex. Det ser ut som ett skrivfel när jag läser det. Men jag läser igen, och räknar, nittonhundrasjuttiofyra minus tvåtusentio, och ja, det blir 36.

Jag känner mig inte som 36. Det säger jag utan att veta hur man borde känna sig som 36 åring. Men det känns som allt är samma dag sist och slutligen. Som att allt har varit samma dag sen 6-7 års åldern.

Ändå har en del hänt på 36 år. Jag har antagligen hunnit med både mer och mindre än vad andra 36 åringar har, helt beroende på hur man ser det. Hur det fortsätter härifrån är i högsta grad oklart. Den som lever får se.

En annan som har födelsedag idag är Mymlan, även kallad Sofia Mirjamsdotter. Mymlan är min första cyberkompis och jag brukar uppmärksamma henne den 10 november. Vi lärde känna varandra för ca. 6 år sedan på ett debattforum. Ännu har vi inte träffats irl. Men det händer, det känner jag på mig. Det var via henne som jag första gången hörde talas om något som kallades ”blogg”. Jag minns att jag tänkte att ”Va är nu det där för tjafs. Sånt börjar jag inte med” *host*. Mymlan har sedan gjort karriär på sociala medier.

Anyway, i år firar vi Mymlan och mig själv med en låt av Led Zeppelin. Ett framträdande där de oxo är LITE äldre.

 

 

13 svar to “Grattis Tomas!”

  1. Stort grattis Tomas! Hör gärna av dig om du har vägarna förbi Hfors (jag vet att det är lite avsides…)!

  2. tomaskarls Says:

    Dr M: Tack! Det ska jag. Hälsa familjen!

  3. Jag kan garantera att du kommer att vara lika förvirrad av siffrorna när du fyller 45 för det känns oxå likadant :-)

    Grattis igen!

  4. Grattis igen! Jag är ju visserligen bara 35, men det är nog också svårt att smälta. 22-25 låter mer lämpligt tycker jag. Känns riktigt märkligt om man tänker på att vissa lärare var typ 28-30 när man började lågstadiet, och då tyckte man ju de var gamla tanter och gubbar :) Nåja ålder är ju bara en siffra, man är inte äldre än man känner sig brukar det ju heta.

  5. Grattis i efterskott,Tomas! å 36 är faktiskt ingen HÖG ålder!!!:)

  6. Ja grattis här med en dag i efterskott! Men jag grattade ju faktiskt igår också! :)
    F*ttigt bra sångval. Det var det jag egentligen ville säga. Led rox!

  7. Blir inte din uträkning -36? :) Jag minns faktiskt inte hur det var att vara 36. Undrar vad jag gjorde då? Det är så länge sen… ;)

    Ha det gott!

  8. tomaskarls Says:

    Maria: Sannolikt!

    Anders: Ja, det är just när man börjar tänka i dom banorna som de verkliga perspektiven kommer fram :)

    Monica: Tack! Nä, det är det inte :)

    Liza: Ja, det gjorde du. Det är lugnt :)

    Yvonne: ”Blir inte din uträkning -36?” Suck!

  9. Grattis Tomas i efterskott! Ja inte f*n vet jag hur vi blev 36… Siffran stämmer inte med hur det känns, tills man ser sig själv i spegeln…nä don’t wanna go there today! Ha det gott och kanske vi ses i ”byhåla” runt jul? Den som lever får se! :)

  10. Halvvägs till den nya medelåldern, som är ca 60-70 år enligt viss forskning:-) . De nya människorna ska ju bli ca 120 år..

    Grattis i alla fall. Ingen, ingen känner sig gammal.. någonsin.

    Utsidan är en märklig sida. Märkligare än den inre.

  11. tomaskarls Says:

    Linda: Tack! Ja vad hände?! Gick vi inte i ettan förra veckan elä nåååå… :)

    Hoppas vi ses någon gång!

    Guni: Tack! 120, jösses… :)

  12. Gratulerar på födelsedagen. För två sedan var jag dubbelt så gammal som du var då. Nu är du på väg att hinna ifatt mig åldersmässigt. Då jag var 36 hade jag börjat vänja mig med att inte längre ha rätt att resa med clubb 33. Man fick vara högst 33 år för att få vara med i clubben. Det var ett par år innan de första persondatorerna fanns att köpas. PC fanns inte ännu utan min första dator var en ABC80.

  13. tomaskarls Says:

    hdg: Tack! Min första dator var en Commodore 64 :)

Kommentera

