Drogerna i Idol

En vän på nätet uppmärksammade mig om att en skandal har uppstått. En av deltagarna i Idol har blivit fast för att knarka men TV4 struntar i sina egna regler eftersom deltagaren kan inbringa mycket pengar. Döm själva vari skandalen är.

Själv har jag inte sett ett enda avsintt av Idol.

Frågar ni mig så är det här ett reklamtrick rakt igenom. Allt har varit planerat från början. Hade man från TV4:as del velat gömma ”skandalen” så skulle det ha varit lätt.

Det är klart, knarkar man är det aldrig ens eget ansvar.

– Jag var ute och var berusad. Då träffade jag människor jag kände sedan innan som inte är bra människor. Då blev det att jag rökte hasch, säger Jay.

Och Idol är förstås inget knarkprogram, bara om man är tillräckligt bra.

– Det är inte acceptabelt och det har varit ett svårt beslut men vi ger honom en andra chans, säger Idols exekutiva producent Magnus Karlsson Lamm.

Jo Magnus Karlsson, det är FULLSTÄNDIGT acceptabelt att man knarkar fast man deltar i  Idol. Det har du själv just bekräftat.


2 svar to “Drogerna i Idol”

  1. The drugs dont work

  2. tomaskarls Says:

    Dante: Det beror ju på vad man eftersträvar förstås. Men poängen är väl att TV4 sätter upp regler som de sen inte själv följer.

Kommentera

