Frossa

Jag vaknade nyss av att jag frös. Jag vaknade mitt i natten av att jag frös. Jag trodde att jag hade feber, men inte enligt termometern och inte enligt hur jag känner mig. Men frusen är jag nuförtiden. Frusen på det där sättet man är när man får gåshud. Märkligt, för jag har ju centralvärme här där jag bor.

När jag vaknade av att jag frös höll jag i drömmen på att leta efter en borttappad handske. På något sätt tappade jag båda handskarna i en snödriva. Jag tänkte, i drömmen, att det är bara att plocka upp dom. Men den ena fanns inte där. Jag letade och letade. På alla möjliga ställen utöver snödrivan, hemma i föräldrarnas garage till exempel. Men handsken fanns ingenstans. Jag fick till och med hjälp att leta. Jag minns inte vem det var. Men hjälp fick jag. Inte heller det gav något resultat. Men vi gav inte upp. ”Handsken måste finnas här nära”, resonerade vi. ”En handske kan inte bara försvinna sådär”, intalade vi oss. Och ungefär där vaknade jag av att jag frös. Jag antar att den handsken är borta för alltid.

7 svar to “Frossa”

  1. Du får önska dig nya handskar i julklapp…

  2. Och jag siar i min kristallkula att den handsken inte alls är borttappad för alltid och att du kommer att hitta den inom en snar framtid.
    Frossan … beror den på trötthet månne …?

  3. tomaskarls Says:

    Yvonne: Jag har två par. Dessutom var det ju en dröm :)

    Kat: Jag vet inte vad frossan beror på faktiskt.

  4. Tankesultanen Says:

    Det mest märkliga med din dröm var att min kollega berättade om samma sak i morse. Då hade hon drömt i natt om att hon tappat sina handskar och tokletade efter dem p g a att hon skulle till USA. Och där visste hon inte om hon skulle behöva dessa handskar eller inte eftersom hon inte visset om det var sommar eller vinter.. :)
    Jag fryser oxå emellanåt just nu, men jag tror att det beror på trötthet för min del. Kör lite för hårt just nu. Och dessutom ÄR det kallt. Du måste dock ta hand om dig mannen, obra gå omkring och vara småkrasslig ju! :)

  5. tomaskarls Says:

    Tank: Spooky! Vad kan det betyda?!

    Kör inte allt för hårt, så att du sladdar in i väggen.

  6. Tankesultanen Says:

    Kanske man borde låna en drömtydningsbok för att veta vad som håller på att ske. Handskarna kanske är ett dolt meddelande!?? :)

    Nej, jag andas lugnt och sansat och tar mig an följande projekt. Jag är rätt duktig på att köra numera.. ;) Fryser du än?

  7. tomaskarls Says:

    Tank: Handskarna är helt säkert ett dolt meddelande.

    Nä, jag fryser inte på samma sätt nu. Måste ha varit…. Ja, vettefan vad det kan ha varit…

Kommentera

