Nyårsbabbel

Jag sitter här och väntar på att bastun ska bli varm, runt 800 grader, så för att hitta på något att smalltalka om så kör jag en sån här nyårslista som jag hittade på en annan blogg.

Ok, då kör vi…

 

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Jodå! Till exempel började jag gå på spinningpass, träna spinning. Och ökade i allmänhet träningen och framför allt konditionsträningen. Ett bra drag.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Nej. Jag gav inga förra året. Inte vad jag minns iaf…

3. Fick någon du känner barn?
Japp.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack och lov.

5. Vilka länder besökte du?
Polen.

6. Är det något du saknade 2010 som du vill ha 2011?
Mycket!

7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
Hmmm… Om jag måste nämna något så är det väl 31.7. då jag genomförde Botniacyklingen, på bättre tid än jag hade räknat med. Det var något jag inte hade kunnat föreställa mig att göra bara lite över ett år tidigare

8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Det att jag lyckats upprätthålla det regelbundna motionerandet.

9. Vilket var ditt största misstag?
Det berättar jag inte här.

10. Vilket var ditt bästa inköp?
Cykeln, Medvind.

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Hyran.

12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Systersönerna gör mig alltid glad med sina uttalanden. Sen oxo flera möten med andra människor som jag inte går närmare in på här.

13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Lindrigt förkyld.

14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2010?
The usual suspects.

15. Mådde du bättre eller sämre under 2010 än vad du gjort tidigare år?
Det beror helt på vad man menar med ”tidigare år”.

16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Nej.

17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Jo, Facebook.

18. Hur var din julafton?
Bra.

19. Blev du kär?
Nej.

20. Vilket program har varit det bästa på tv?
Jag ser inte så mycket på TV så jag kan inte uttala mig.

21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Nej.

22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
Pass.

23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Maj Karma. Åkej, åkej… Jag vet att det inte är ett nytt band för i år, men jag, MOI, upptäckte dem i år.

24. Önskade du dig något som du fick?
Njaaeeäääää……

25. Önskade du dig något som du inte fick?
Oja, oja… :)

26. Vilken var årets bästa film?
Ingen aning.

27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Jobbade på dagen och åt på Amarillo på kvällen.

28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Ingen nämnd ingen glömd.

29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Causual.

30. Vad fick dig att må bra?
Träningen.

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Ingen.

32. Vem saknade du?
Ett par vänner jag tappat kontakten med.

33. Vilken var din bästa månad?
Augusti.

34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Mycket. Men det går jag inte in på här.

35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?

Det vet vi om ett år.

 

Som avslutning vill jag spela den här videosnutten. Jag har haft den på bloggen tidigare. Jag gillar den. Jag blir glad av att se och höra den. Den ger energi och ”go”. Orden, rytmen och framför allt attityden hos artisten :) Yeah! Och om jag får önska mig något av 2011 så är det mer av det som finns i den här videosnutten.

Gott Nytt! Bästa bloggläsare….

2 svar to “Nyårsbabbel”

  1. Det var en bra lista. Fast den här gången hoppar jag över all form av uppsummering av året som gått, jag som annars med glädje brukar fylla i listor. Hoppas 2011 kommer att skilja sig från 2010 på många sätt! Gott nytt år!

  2. tomaskarls Says:

    Gott Nytt Yvonne!

Kommentera

