Biffen

Vasa hade besöka av bodybuildern Dorian Yates idag. Jag kallar honom lite sarkastiskt för Biffen. Dorian är inte ett riktigt bra namn för en bådare. Det låter inte så manligt och respektingivande. Dorian passar kanske bättre på en balettdansare.

Jag har sett reklam om besöket och hans föreläsning på gymmet. I ett skede övervägde jag att delta och ta chansen att lyssna till ett proffs, någon som är i klass med Iso Arska i fråga om bodybuilding. Men eftersom det inte direkt är bodybuilding jag håller på med beslöt jag att använda de 90 eskona, som det kostade, till något annat.

Men jag var till gymmet idag, och jag blev att stå och vänta en stund vid receptionen innan jag fick min inträdesbiljett till spinningen eftersom klockan på deras dator går för sent. Medan jag stod där blev det paus från Biffens föreläsning. Inte kaffepaus utan proteinpaus. Jag iakttog Biffens åhörare när de med barsk uppsyn och med den för bådare typiskt vankande och stela gångstilen kom till respan för att handla protein. Många av dem vankade nog lite extra och såg lite mer barska ut än vad de annars skulle ha gjort när de moikkade på den snygga blondinen i receptionen.

En efter en slängde de upp sina proteiner på disken. Proteiner i form av färdiga proteindrinkar och proteinsnacks. Jag såg för min inre syn hur Biffen en halv timme tidigare hade visat bilder på drinkar och snacks av just de märken som Biffens lärjungar nu handlade och hur han med stor pondus hade berättat att av just de här produkterna bli man lika biffig som han.

Efter spinningen kikade jag in i salen där Biffen predikade. Han satt och var vänd bort från mig så jag såg inte med egna ögon hur biffig han var. Men jag såg åhörarna. De satt stilla som ljus och lyssnade andäktigt, som små barn lyssnar på någon som är skicklig att berätta sagor, när Biffen berättade om hur man ska träna biceps. Med det påstår jag inte att Biffen berättade sagor. Jag är helt övertygad om att han visste vad han talade om.

Le Boeuf

4 svar to “Biffen”

  1. Hur kan nån tycka att nåt så biffigt e snyggt?! Blää säger jag..

  2. tomaskarls Says:

    Sussi: Ja, det sägs ju att skönheten sitter i betraktarens ögon.

  3. HJÄLP! Man blir ju mörkrädd!
    Har aldrig sett det ”snygga” i bodybilding…scary shit…

  4. tomaskarls Says:

    Liz: Som sagt, skönheten sitter väl i betraktarens ögon. Men jag lyfter ändå på hatten åt de som har disciplinen, målmedvetenheten och tålamodet att bygga upp sina muskler på det sättet.

Kommentera

