TJ 152

På träningsfronten intet nytt. Men jag tänkte att jag bör kanske nämna det så att ni inte tror att jag ligger och latar mig för att jag inte skriver något. Det finns bara inte så mycket att skriva om just nu.

Det är ju inget vidare cykelföre ännu, så någon riktig cykelträning på Medvind (cykeln) ägnar jag mig inte åt. Men tränas gör det, inomhus bland bodare, body pumpare, body attackare, body combatare, yoga floware, combat yogare (!?), zumbare, corare, spinnare, spinn body pumpare, spinn body attack pump combat zumb upp och hoppa sluta slappare och annat löst folk på gymmet.

Den mesta träningstiden de senaste 1,5 månaderna har jag spenderat på en crosstrainer, nötandes långa pass på en låg pulsnivå. Detta för att förbättra grundkonditionen, enligt instruktioner jag fått. Det lär vara på den allt annat byggs sen. Har man inte grundkonditionen i skick (det har jag inte, inte så bra som den ska vara iaf) så ger träningen inte den effekt den ska, har jag läst.  Grundkonditionen byggs bara genom mycket och lugnt nötande, säger dom som vet.

To be honest så blir det lite slött att stå där på crosstrainern minst 1,5 h flera gånger i veckan och knappt bli svettig. Men det springer mycket folk av och an där så jag brukar iaktta dom och fundera vad dom är för några, och skapa mig olika fördomar om deras tränande och livsstilar. Något spinningpass går jag på nu som då. Men jag har medvetet spunnit mindre efter jul just för att satsa på grundträningen, på nötandet.

Låt oss se på en snutt med Lance Armstrong i Tour de France för att få lite inspis tills snön smälter och påminna oss om var ribban ligger i sommar.

6 svar to “TJ 152”

  1. Inga kommentarer här men en jädra massa på FB..:)

  2. tomaskarls Says:

    Kat: Jag har märkt det fenomenet tidigare. Dialogen har flyttat till FB. Det gör att bloggen mer och mer känns som ett övergivet ödehus.

  3. Jag kan kopiera in alla kommentarer här från FB om du vill det :)
    Men allvarligt: FB känns som fast food. Bra för stunden men håller inte i längden. Eller jag vet inte. Är vankelmodig.

  4. tomaskarls Says:

    Kat: Nä, det behövs inte.

    FB är fast food jämfört med bloggarna. Så är det. På FB blir det oxo mer och mer fast food. Folk orkar inte skriva egna statusuppdateringar utan matar ut videor, spotify låtar och annat lättsmält.

  5. Fast ibland kanske en låt inte är speciellt lättsmält utan kan säga mer än tusen ord…

  6. tomaskarls Says:

    Kat: Nä, nä… Det förstår jag. Men den är lätt att slänga upp, så därför tar man mindre notis om den.

Kommentera

