En Jävla Massa Babbel

Hepp,

Jag känner mig lite skyldig att skriva något nu innan ni tröttnar och dumppar mig helt. Det var ju ett tag sen senast, och det var ju inte långt då heller.

Våren är på väg. I söndax hörde jag de första måsarna kraxa och såg dom sväva över Fjärdsändan i Vörå. Det är ovanligt tidigt för de första måsarna. Våren brukar vara längre hunnen när de kommer. Men nu är de alltså här. Vackert så. Snart är det midsommar och vi börjar gå mot mörkare tider igen.

Tränandet flyter på, mycket bra till och med. Jag ids inte säga hur mycket jag tränar, och tränat det senaste året, då det kunde uppfattas som lite skrytsamt. Men det kan jag säga att 16 kg har försvunnit sen maj 2009. Det kan i och för sig oxo uppfattas som skrytsamt, men den risken tar jag, jag kan inte låta bli.

Det nya i träningsväg för efter nyår var ju Core passen, som jag väl nämnde. Det gick trögt i början, eftersom jag känner mig som en elefant i en balettklass. Trögt att komma sig iväg var det. Så det blev inte så många. Det går trögt ännu men nu sen början av mars TVINGAR jag mig dit åtminstone två gånger per vecka. Core verkar annars vara en ganska kvinnodominerad gren, vilket jag inte riktigt har förstått varför. Hmmm…

Jag har nog blivit en sån där träningsnarkoman. Jag kan inte riktigt vara utan det. Tränar jag inte på några dagar blir jag nervös och rastlös, och MÅSTE bara flåsa och svettas lite. Detta trots alla varningar. Ändå testar man. ”En gång kan jag testa. Ingen har blivit beroende av en gång” tänker man. Och så testar man en gång. ”Äh, det var väl inte så farligt. Det var ju inte ens kul. Jag kan testa en gång till.”, tänker man naivt. Och så vipps är man där i träsket, och hela livet kretsar kring träningen. Man börjar försumma andra saker på grund av träningen. Tappar kontakten med sina slapp-polare och börjar känna till vem de mest ”fitta” (vältränade) är i stan, och börjar hälsa på dom på stan för att man känner igen dom från gymmet. Då märker man hur helt ner i träsket man hamnat på bara några månader.

Äh! Jag skoja bara… Oikeesti kan jag sluta när jag vill och återgå till att pimpla öl och slappa.

För att bevisa att jag inte är helt nerdekad i fittnessträsket ännu så ska jag ner till Åbo på Österbottniska Nationens 85. årsfest, jubileum och allt, kommande helg. Åbo, studiestaden, staden med anor och hemstad åt Tankesultanen. Jag räknade just ut att det är 15 år sen jag var på min första årsfest där. Tiden går, tiden går…

Annars har det väl inte hänt så mycket, inget som jag kan berätta här.

Låt oss avsluta med att lyssna till en låt med U2. En U2 låt som jag hade ”missat” fram till nyligen.

WeeeeyHeeHeHeeeyyy… Hmmm…  Baby hang on…

9 svar to “En Jävla Massa Babbel”

  1. Hehe. Det var ett roligt inlägg. :D

    Jag antar att du medvetet lade två t:n i ”fittnessträsket”? ;)

    Varför det är mest kvinnfolk på core-passen beror antagligen på att varje jävla damtidning varje nummer har en rubrik som berättar att man måste ha en platt mage för att accepteras av samhället. Typ.

  2. tomaskarls Says:

    Jenny, honestly så var det inte medvetet med två t:n i ”fittnesträsket”, men nu inser jag ju hur det lät. Eh… Rättstavning har aldrig varit min starka sida :)

    Jasså, är det så!? Jag läser ju inte damtidningar så… Men nog finns det ju ett ”socialt tryck” på att mäns ska ha sixpack oxo, så jag tycker det borde bara mer män på passen då. Kanske dom (dom andra) inte vågar gå dit?! :)

  3. tomaskarls Says:

    P.S. Jenny, det var kanske en freudiansk felstavning :)

  4. Roligt att höra av dej igen! Lyfter på hatten åt dej för ditt tränande!

  5. tomaskarls Says:

    Monica: Jag lyfter på hatten själv åt mitt tränande, det är inte likt mig.

  6. Tankesultanen, i delirium igen.. ;) Says:

    Vilket bantningspreparat är det du använder? Är det Corexin? Använder du tights då du tränar med tjejerna? Seså.. hopplaaaa tjejer!! Moahahaa. Asg. MDR. Lol. ;)

    Okej, ärligt, jag har oxå börjat träna nu.. men det går betydligt segare än det verkar för dig. Du börjar alltmer likna min kollega.. träningsnarkomaner. Är förövrigt påväg till HFOR 9 april över dagen som det ser ut just nu. Kom ner till stan över dagen!! :) Återkommer per mejl dock..

  7. tomaskarls Says:

    Tank: Jag vet inte vad bantningspreparatet heter. Det är någå vitt pulver som jag köper av Sergej bakom busstationen. Man blir på bra humör av det och inte så hungrig.

    Men ärligt, vad tränar du då? Ölhävning? Muha, muha, muhahahaha….

  8. Tankesultanen Says:

    Socker? Värre preparat än så finns det nog inte i Vååså. Och Sergei är nog bara same..! ;)
    Det sista där väljer jag att inte kommentera.. tss.. ;)

  9. tomaskarls Says:

    Men socker blir man tjock av. Dessutom behöver man väl inte vara nervös över att sälja socker?! :)

Kommentera

