TJ 84

Jo. Det ska väl bli ett Giro di Botnia i år oxo.

Uppmärksamma läsare märkte tvivlet i den andra meningen. Saken är den att jag själv tvivlat de senaste veckorna. Träningsmotivationen har varit på ett all time low. Speciellt jämfört med hösten och vintern, då den var hög. Lite in i april började det gå trögt. En del har jag tränat, men inte i närheten av according to plan.

Nu är det alltså dax att skärpa sig, ta sig själv i kragen och ta cykeln vid styrsången och sätta ner fötterna i pedalerna, oftare än under de senaste veckorna.

En liten tröskel för att komma sig iväg och cykla har jag nyligen röjt undan. Jag har ett… komplicerat, förhållande till mina fötter sen barnsben. På grund av förhållandet mellan vänster fot och vänster cykelsko har jag tre gånger av fyra fått väldigt ont i foten under en cykeltur. Det säger sig själv att det tar emot att fara iväg om man vet att foten blir förbannat sjuk efter några kilometer. Det har varit min cyklings akilleshäl, en liten (ganska stor ibland) sten i skon för att citera Gudfadern.

I veckan var jag och testade några nya cykelskor och hittade en modell som var helt annorlunda. Helt annorlunda i förhållande till mina fötter. Så jag slog till fast det blev en virvel i pengabingen. Idag på förmiddagen testkörde jag dom och kan konstatera att de funkade lika bra som jag hade hoppats. Så nu kan jag iaf inte skylla på det.

Spelar: Rammstein – Alter Mann

Snygga! Eller hur Jenny?!

9 svar to “TJ 84”

  1. Helt klart är det där fotbollsskor! Men om det hjälper dig med cyklingen så är det väl okej.
    Tänk att du hittat vuxenskor med tarraband. Det är verkligen inte lätt. Jag brukar nog själv också bli ganska trött på att binda skosnörena hela tiden.

  2. Jättetjusiga, i synnerhet de där bögrosa detaljerna :))

    Hoppas skorna blir till belåtenhet! Kämpa på!

  3. Miisu Says:

    Ristomatti Ratia sanoo: Elämässä meillä on vain yksi velvollisuus: Kauneus. Minä kysyn onko rakkaus joka antaa siihen voimaa myös meille oikeus?

    Hedi Botniapeedasi, hu myki betalt får man o ere värt e? Int ereväl så att man måst betaal ti fåå arbeit (sveittas) sjölv?

  4. Jättesnygga Tomas!! Duktigt!
    Men om du har brist i motivationen så kanske du skulle testa göra nåt annat? Typ – våga dig in på nån gruppträning? Eller testa nya intervaller när du cyklar/crosstrainar. Bara att man bryter det där vanliga man gör med nåt nytt är jättebra för träningsmotivationen.
    Du klarar nog Botnia cyklingen! peace of cake!

  5. tomaskarls Says:

    Ken: Tsss… :)

    Yvonne: ”Bögrosa”. Hmmm… Något säger mig att du försöker provocera :)

    Miisu: Det var en bra frågeställning av Ristomatti. Jag har inget svar.

    Botniapeedasi kostar bara, man får inget betalt. ”Bara” ära och berömmelse, färre kilon och bättre kondition :)

    Jenny: Du har rätt med det där att bryta mönster. Men vi ska se. kanske det lossnar nu när jag har nya skor :)

  6. Tankesultanen, yrar.. ;) Says:

    Jag är i synnerhet glad att du numera tydligen är så säker på din manlighet att du skaffat ett par bögrosa skor..! ;) Ut och cykla nu brorsan!! :)

  7. tomaskarls Says:

    Tankis: Nu var det inte för färgen jag köpte dom…

  8. Tankesultanen Says:

    Inte? Egentligen är skorna helt oviktiga. Är ju störtkruka, krockkudde och benskydd du borde ha. Du hörde väl om den obehagliga dödskraschen? 90 km/h ner för en brant, slingrande väg…

  9. tomaskarls Says:

    Jag läste om kraschen. Illa, illa… Jo nä, det är inget att leka med. Men jag kör ju inte ens i närheten av 90 knyck.

Kommentera

