Heat

Fan va hett det är! 25 grader, enligt Meteorologiska institutets officiella mätare, här i Vasa 2110 HRS. Dagens toppnotering måste ligga på 28-29 fuckin’ grader. Jag får flashbacks från tiden i Spanien då man började pusta ut efter 2200 HRS, och kände att det började gå att leva igen, då temperaturen i skuggan gick under 30.

Värmeböljan delar folket. Vissa tycker att det alltid kunde vara så här, medan andra lider. Själv ligger jag mitt emellan. Ännu lider jag inte direkt, eftersom lägenheten där jag bor är ganska sval. Men det är rätt jobbigt. Ökar det från det här så börjar lidandet.

– Nämen böri it gnell om edeeenand no igen som ni jåur ifjåul. Eee bara häärlit tå eee varmt. E sko kuna va så dee hejla tiidin, sa kollegan H. när det kom på tal att värmeböljan var på väg.

En debatt om värmenölja bröt ut på Iso W. Några var för, några var emot och några var nåjaaaa-om-man-är-ledig-bla-bla-bla. Själv hör jag till den sista.

Anyway, nu tänkte jag att vi ska ha en omröstning bland alla läsare. Är hot hell, eller är hot heaven?! Heaven or hell? Ni kan skriva er åsikt som kommentarer. Så får vi kanske lite liv i den här bloggen.

Jag kom att tänka på en sak. Om man gillar när det är smäckhett så borde man ju trivas i helvetet (!) Är man ond då?

6 svar to “Heat”

  1. Jag har njutit av värmen. Gått i highwaters och kortärmad skjorta på jobbet. Men inte skulle jag orka med en hel sommar såhär, men med jämna mellanrum är det helt ok tycker jag!
    Lite kuriosa: Idag var Cypern det enda stället i Europa som var varmare än Finland. Lite ovanlig fördelning =)

  2. tomaskarls Says:

    Daniel: Jonej, en hel sommar på det här sättet vore jobbig. Eller så vänjer man sig.

  3. I think that’s from hell…..

  4. tomaskarls Says:

    Monica: Ok! :)

  5. modell mitt i livet Says:

    Definitivt för varmt för min smak, kan aldrig vara bra för hälsan :(

  6. tomaskarls Says:

    modell…: Nä, tror inte jag heller.

Kommentera

