Smatter

Det som jag undrar mest av allt just nu är att när ska människan komma så långt i sin utveckling att man lyckas utveckla ett ljudlöst fönsterbräde? När ska vetenskapen och den tekniska utvecklingen nå det stadium då man kan presentera ett fönsterbräde som inte låter som en trumma när det regnar?

Tydligen finns det inte ännu, inte här där jag bor iaf. Igår gick jag till sängs, slöt ögonen och undrade vilka drömmar som skulle komma inatt. Jag hade just nästan somnat när någon slog en trumvirvel på fönsterbrädet till sovrumsfönstret. Och trummandet har fortsatt från och till hela natten. Det är inte ens något lågt ljud, något mysregn, utan precis som om någon stod och slog på fönsterbrädet och det hade en inbyggd förstärkare. Hur kan några små vattendroppar åstadkomma ett sånt ljud? Qué?

Halv sju fick jag nog av att lyssna till trummandet, ett trummande av någon utan taktsinne dessutom. Gäsp!

3 svar to “Smatter”

  1. Här finns en marknadsnisch! Bara att framställa något ljuddämpande material som tejpas fast på förnsterbrädet. Lite olika kulörer att välja på och eventuellt en lyxmodell av långhårigt rävskinn för den ryska marknaden. Då kan du lämna Big W och leva på räntorna :-)

  2. Tankesultanen, yrar.. ;) Says:

    Kommer inte det långhåriga rävskinnet börja lukta i regnet?! ;)

  3. tomaskarls Says:

    Uupee: Ha, ha… Jag gillar tanken med rävskinn :)

    Tank: Det regnar ju inte hela tiden heller :)

Kommentera

