Rapport från ett liv

Lördag morgon klockan 8.30. Andra koppen kaffe upphälld och på avsvalning för att nå den rätta dricktemperaturen. Det enda som hörs är suset av ventilationen och kylskåpets morrande. Jag har ju skaffat en Mac nu, en iMac, en ny dator alltså, så det finns inget surr av datorns kylningsfläkt i mitt liv längre. I mitt privatliv dårå, på jobbet surrar det fortfarande.

Jag sov nästan 9h inatt. Det är ovanligt för mig. Jag var förvånad, nästan lite chockad när jag vaknade, att klockan var så mycket. Kanske det beror på utmattning efter semestern? En vecka på jobb räcker väl inte till för att vila upp från tre veckor semester.

På tal om jobb så nöter jag på med samma sak på Iso W. ännu. Det finns inte mer att säga om det.

Idag ska jag ägna förmiddagen åt att nöta på gymmet. Ja, inte nöta på GYMMET utan, NÖTA på gymmet, ni fattar. Nötandet på gymmet är det enda som går framåt i livet just nu. Tolka det sen hur ni vill. Sen på sen eftermiddag far jag till Byhåla med anledning av villaavslutning (villaavslutning och inget annat tjafs som venetsiansk afton).

Well, det finns inte något mer spännande att berätta just nu.

Kaffet är slut.

7 svar to “Rapport från ett liv”

  1. Godmorgon Tomas! Jag är på första kaffekoppen (ska snart ta andra) och ska också nöta på gymmet snart. :)
    Men jag sitter och hör på mycket surr från min stenålders-PC.. vill också ha en iMac. hrmm..

  2. Tankesultanen, yrar.. ;) Says:

    ”Mes 9 heures”.. låter väldigt olikt dig att sova så länge.. Det där med kaffet är däremot mer likt dig!! :) Har jag oxå druckit!!
    Vad gör man förresten på en villaavslutning? Ska ni alla flytta ut ur ranchen nu?? Har ni förberett sommarstugan för åretruntboende?? ;)

  3. tomaskarls Says:

    Hej Jenny! Nu är jag på första koppen av andra kaffeomgången för idag, och det är färdigt nött på gymmet :)

    Jag är hittills (efter en vecka) väldigt nöjd med min Mac. Det är förstås vissa saker som det tar en tid att vänja sig vid.

    Tank: Det är ovanligt oxo, därför blev jag nästan chockad när jag såg vad klockan var.

    På en villaavslutning skjuter man raketer och smäller smällare.

  4. Hej Thomas,

    som jag sa, tänker jag snoka på vad du har för dig… :)
    IMac – är det inte något som hör till omppuhistorien redan, eller har fallit av karusellen? Jag själv är en inbiten Mac-människa, får nervöst utslag av att nån olycklig händelse behöva snudda vid en pc… Har en MacBook. Började omppukarriären med en fågelholk nångång i tidernas begynnelse på åttiotalet, då ingen hade ens drömt om internet eller mobiltelefoner och putkiposti var en kulmination av exklusivitet..

    Men ja – jag hade ju givetvis inte din email-adress med mig. Tror du att du kunde kontakta mig?

  5. tomaskarls Says:

    Maria: Nä, iMac hör inte till historien :)

    Det låter som att du var en av pionjärerna då :)

    • Hej,

      jag tror faktiskt att jag är en av pionjärerna också vad det gäller email här i landet. Jag minns hur otålig jag kände mig när jag väntade att också andra skulle skaffa sig email. Du vet, det är lite torftigt att maila bara åt sig själv och några nörder vid tekniska högskolan Otanäs (nej, jag menar inte att jag studerat där). Men som sagt, pc förstår jag mig inte på. Tycker att de bara krånglar och tiltar stup i kvarten, och så är programmen för dem så himla krångliga…. Jag medger, jag är kanske något enögd när det kommer till detta.

      Jaha, nu är det dags att natta hästarna , eller åtminstone försöka vissla hem dem från betet :)

      • tomaskarls Says:

        Och nu har man svårt att föreställa sig hur världen ens skulle fungera utan e-mail, för att inte tala om datorer :)

Kommentera

