Tvångsinlgägg

Jag fick rådet att bara sätta mig ner och tvinga mig att skriva något. Det var då jag gnällde över att jag inte har någon inspiration att blogga mer och att det stör mig eftersom jag njuter av det. Eller njöt är väl närmare sanningen då jag inte bloggar mer. Då sa Någon något i stil med att ibland måste man anstränga sig för att göra det som är roligt oxo, att man inte kan vänta sig att det kommer av sig själv, att man måste ta tag i det.

Så nu gör jag det. Vad ska jag skriva om då? Veckan som gått kanske? Jo, veckan som gått, de delar som går igenom censuren, det kan jag skriva om.

På måndag och tisdag var jag på en kurs. Den handlade om hur man ska lösa problem och ta beslut. Efteråt tänkte jag att innehållet i kursen egentligen var sunt bondförnuft som man hade teoretiserat med faktorn hundra så att det lät som kvantfysik när den USA inspirerade holländaren, som säkert hade en fet timpeng för att stå där, föreläste. Men ok… Alltid lär man sig något. Dessutom träffar man nytt folk från Iso W. som man kan babbla med och höra deras syn på saker och ting.

Sen onsdag till idag var det vanliga dagar på kontoret igen, och det kan jag inte skriva om. Det är classified…

Sen störtade flygplanet med hockeyspelare i Ryssland. Märk, det var flygplanet med just hockeyspelare. Det var inte vilket flygplan som helst. Det var inte ett flygplan med folk som hette Boris, Jaroslav, Svetlana eller Elena, som jobbade i kolgruvan och fabriken. Jag började skruva på mig här i stolen framför datorn när jag såg på FB hur folk snyftade extra för att det var kända idrottsmän som förolyckades. Priset tog ändå Janne Bengtsson på SvD när han skriver att den svenska målvakten Stefan Liv ”…är så fel person i en sån händelse.”. Ursäkta!? Om han var fel person att dö i en flygolycka så måste det ju finnas såna som är mer rätt. Vem är det? Såna som inte har en framgångsrik idrottskarriär kanske?! Bah! Tillåt mig småle. Vad är rasism om inte det här?!

Nu tror jag det får räcka. Några rader fick jag ner iaf.

Som loppukevennys när det är fredag och allt spelar jag den här. Det var föreläsaren på kursen som visade den efter lunchen för att väcka oss.

6 svar to “Tvångsinlgägg”

  1. Tankesultanen, yrar.. ;) Says:

    ÄNTLIGEN!! :) T o m jag har den senaste tiden börjat svika din blogg eftersom den vegeterar för närvarande.. men då vaknade den till liv igen!! ;)
    Bra dock att du slutade skriva där för du började bli upprörd.. )

  2. tomaskarls Says:

    Tank: Ha, ha… Precis, det gäller att sluta i tid :)

    Jag ska försöka skärpa mig med bloggandet. Men använd RSS vettja, så ser du när jag yrat :)

  3. Tankesultanen Says:

    Har faktiskt funderat på att ”RSSa” men sen tyckte jag att what the f***.. du ligger bland mina övriga bokmärken som jag kör igenom mer eller mindre varje dag så då tar det faktiskt ingen tid..
    Och nu skriver du ju dessutom plötsligt så det ryker..! :)

  4. tomaskarls Says:

    Jag använder inte heller RSS. Det tar bort tjusningen med att surfa tycker jag.

  5. Tankesultanen, yrar.. Says:

    Det har du rätt i. Så mycket annat man gör är ju upplagt för att uppnå tidsoptimering. Då är slösurf lite av en kontrast till allt det andra tycker jag. Det som händer händer… :)

  6. tomaskarls Says:

    Så är det…

Kommentera

