Alkoholfri saft

Jag börjar dagen med att märka ord, med att vara så där irriterande ”tarkka”, noggrann, som folk är ibland.

Det är med anledning av det här jag läste. Jag rycker alltid till när jag läser om alkoholfritt vin. Som en musiker gör när han lyssnar på en sång och sångaren mitt i allt sjunger falskt.

Alltså, det är ju på det sättet att det inte finns något som heter alkoholfritt vin. Det är en contradiction in terms. Alkohol är en av beståndsdelarna som gör vinet till just vin. Finns det inte alkohol i drycken så är det inte vin utan saft. Att tala om alkoholfritt vin är lika dumt som att tala om alkoholfri vodka eller alkoholfri whisky. Jahmehnaaar… Hallllååå!

Det samma gäller förresten koffeinfritt kaffe *sippar på en kopp med mycket koffein*. Inte fan är det kaffe om det inte finns koffein i.

Så. Nu har jag gnällt färdigt för idag. Kanske.

Jesus fattade vad det var fråga om, nämligen att det behövs ett mirakel för att göra det ena till det andra.

 

4 svar to “Alkoholfri saft”

  1. Hahaha! :)
    Touché!

  2. tomaskarls Says:

    Hehehe… :)

  3. Rätt så, Tomas, kaffe ska ha koffein !
    Jag undrar också över alla dessa smaksatta H2O som finns att köpa på flaska. Vem vill dricka en dryck med en konstgjord (läs : äcklig) smultronsmak ? Vatten ska smaka..vatten..

  4. tomaskarls Says:

    P.K.: Håller med, kaffe ska ha koffein och vatten ska smaka vatten.

Kommentera

