Om Döden

Jag hörde om ett dödsfall igårkväll. Inte en nära bekant men en bekant. Hon var lite yngre än mig.

Jag vet inte vad som hänt. Jag såg det via FB då folk skrev på FB profilen att hon skulle vila i frid. Det var ett märkligt sätt att få ett dödsbud. På FB är hon ju lika levande ännu.

Jag bara satt och gapade. Det gör jag ännu. Vad har hänt? Har hon varit sjuk? Har det hänt en olycka? Hon kan väl inte bara vara borta?!

Folk dör varje dag men när det kommer nära blir det mer verkligt. Man blir påmind om hur bräckligt allt är. Man märker hur man tar allt och alla förgivet, lever som om allt skulle fortsätta som det är i all evighet.

Jag tror inte att det är slut när man dör. Men jag tror inte heller att man kommer antingen till himmelen eller till helvetet beroende på hur många poäng man har samlat hos någon gud. Jag tror att själarna, energierna som är vi, vandrar vidare någonstans.

Märkligt är det…

2 svar to “Om Döden”

  1. Märkligt, precis så där har jag också tänkt! Och strax efter att jag läst ditt inlägg fick jag ett dödsbud…

  2. tomaskarls Says:

    Hmmm….

Kommentera

