Statusupdatering

Cybervännen Maria tycker att det är trist med folk som har en blogg men aldrig skriver. Jag kände mig träffad. För jag har ju en blogg men skriver nästa aldrig nuförtiden. Inspirationen finns helt enkelt inte som förr i världen när inläggen bara rann ur fingrarna, genom tangentbordet och ut på skärmen. Dessutom är det mycket jag kunde skriva om som inte går igenom censuren. Det här gör att det blir ganska tyst här.

Nå, nu skriver jag några rader iaf.

Förra veckan var jag i Turkiet. Det var en arbetsresa så desto mer kan jag inte berätta vad vi gjorde där. Eller, I could tell you but then I’d have to kill you. Så tophemligt jobb har jag ju. Jag hann se en hel del av landet och träffa en del turkar. Det spontana intrycket var positivt. Maten var god och kvinnorna var vackra. Kontrasterna var starka. Avståndet mellan slott och koja var inte långt, men mellan rik och fattig var det. I ett skede körde vi igenom en liten by ute på landsbygden och det var som att köra hundra år tillbaka i tiden. Något säger mig att det inte var sista gången jag var dit. Till Turkiet alltså. Knappast återvänder jag till den lilla byn.

Annars är väl det mesta som vanligt. Jag spinner vidare och nöter på gymmet i största allmänhet. Jobba och spinna, det är mitt liv just nu, ha, haaaa…

Där ser ni. Inte mycket att blogga om.

VIP filen på motorvägen mellan Istanbuls europeiska del och den asiatiska.

5 svar to “Statusupdatering”

  1. Elak bitch den där cybervännen du har… ;-)

  2. tomaskarls Says:

    Näe, det är hon inte alls. Bara rakt på sak, vilket är bra :)

  3. Cypervännen här tycker, som du väl borde redan känna till, att man bara sätter sig sorvin ääreen och börjar jobba. Inte väntade Tolstoi heller eller Edefelt nån inspiration :)

  4. tomaskarls Says:

    Maria, jag glömmer att det finns två Marior nu :)

    Du har rätt… Inspisen kommer väl när man sätter igång.

  5. Jo det heter ju, att fake it until you make it :)

Kommentera

