Lördag 1.10.

Tiden flyger. Vi har oktober redan, det är lördag igen och det är över en timme sen jag steg upp. Snart är det eftermiddag, sen måndag morgon och så vipps är det jul.

Jag märkte nyss att min prenumeration på Vasabladet tydligen gått ut. Klockan är snart 8 och det finns inget blad på golvet framför dörren. Det var ju typiskt att den skulle sluta just på en lördag då det i lördagens blad kommer ett korsord. Borde man förresten ta tag i livet och göra någon radikal ändring då en av veckans höjdpunkter är Vasabladets korsord?

Den här dagen ska jag ägna åt att göra en liten storstädning. Det börjar bli oundvikligt *tittar mig runt och grinar*

Det här måste vara ett av de svamligaste inläggen jag skrivit någon gång. *Dricker upp kaffet, postar iväg svamlet så att folk kan läsa och tänka ”fan va han svamlar” och går till kylskåpet*

Edit. Det kom ett blad iaf! Det var bara senare än vanligt. Kanske det var någon vikarie som delade ut då han/hon inte heller sparkade in dörren och slängde bladet på bordet utan stack in det så tyst att man knappt märkte.

5 svar to “Lördag 1.10.”

  1. Jag tycker om att läsa ditt svammel Tomas! :)
    Jag borde också städa – sådär lite innan det blir risk för att jag måste storstäda istället….

  2. kaffesumpen Says:

    Usch den där låten hade jag som väckningssignal en tid, men annars är den ju härlig!
    Annars, kanske de e på tiden att skaffa fortlöpande prenumeration? ;)

  3. tomaskarls Says:

    Tack för dom orden Jenny! De värmer en gammal bloggares hjärta :)

    Sumppen: Jag har en fortlöpande prenumeration men jag hade glömt att betala den senaste räkningen :)

  4. Måste fråga om ordet ”grinar”, i norrland betyder det ”gråter” men i stockholm är det någotslags leende.

    Hur tänkte du?

  5. tomaskarls Says:

    ”Grinar” betyder här i svenska Österbotten ungefär den min man gör när man luktar på något som luktar illa eller ser något man inte gillar.

Kommentera

