Steve Jobs död

Det har knappast undgått någon att Apples grundare Steve Jobs gick ur tiden igår. Det var inte oväntat eftersom han varit sjuk länge och jag tänker inte skriva dessto mer om det. Det blir bara klyschigt. Jag vill bara lyfta fram ett citat av honom som jag tycker är väldigt tänkvärt, och enligt vilket jag önskar jag själv kunde leva.

”Almost everything–all external expectations, all pride, all fear of embarrassment or failure–these things just fall away in the face of death, leaving only what is truly important. Remembering that you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart”

Google översättning

”Nästan alla externa förväntningar, all stolthet, all rädsla för förlägenhet eller fel, dessa saker bara faller bort inför döden,vilket innebär att endast vad som verkligen är viktigt. Kom ihåg att du ska dö är det bästa sättet jag vet att undvika fällan att tro att du har något att förlora. Du är redan naken. Det finns ingen anledning att inte följa ditt hjärta”.

5 svar to “Steve Jobs död”

  1. Vet du Thomas, att jag uppskattar dig mer och mer.

    Förresten är jag obotlig Nick Cave fan :)
    Brompton Oratory är en av vackraste låtar jag vet.

  2. Fint.

  3. tomaskarls Says:

    Maria: Ja, Cave är fantastisk :)

    Kat: Ellerhur!

  4. Kikar in och ger dig en Änglakram!

  5. tomaskarls Says:

    Tack Skruttet!

    Din kommentar hade av någon anledning fastnat i spamfiltret, därför syntes den inte direkt.

Kommentera

