Make a mark

Idag fick jag bekräftat att jag har gjort ett avtryck i historien. Om jag dog imorgon så skulle det ändå finnas något kvar som påminde eftervärlden om mig. Leonardo har sin Mona Lisa och Michelangelo har sin staty av David. Och jag, jag har min blogg som kommer upp först på Google när man söker på ”open box inspection” på alla svenska sidor!

Just före valomerkki på jobbet idag utbrast kollegan, Miss P., på sin klingande närpesiska något i stil med (fritt översatt från närpesdialekten) ”Det är nog din blogg som gäller Tomas om man ska söka information om open box inspection”. ”Va?”, sa jag och tittade upp över skärmen. ”Ja, när man googlar på open box inspection så kommer din blogg upp. Det är något inlägg där du har summerat ihop det gångna året.”, konstaterade hon.

Nu kan jag dö i frid (inte för att jag har några planer på att göra det ännu, men ifall…) när jag vet att jag har gjort ett avtryck i historien och inte kommer att bli bortglömd.

I just did Steve!

8 svar to “Make a mark”

  1. Tankesultanen, yrar.. ;) Says:

    Och om man googlar på samma sak nu så kommer detta du nyss skrivit ännu snäppet högre bland sökträffarna.. f-n vad du är cool!!! ;)

  2. tomaskarls Says:

    Tank: Ja visst är jag! :)

  3. Om du sku ha specifisiera (utfyörlit) va in open box inspection e fö na å så sku e ha vuri totally perfect ;)

  4. tomaskarls Says:

    Miss P.: Jag ska tänka på det till nästa gång :)

  5. Om man 2006 sökte på ordet ”silikonbimbo” var min dåvarande blogg första träffen… känns inte riktigt som om rätt personer hittade dit då.

  6. tomaskarls Says:

    Maria: Ja, just for the record, så det var ju inte så jag hittade dig :)

Kommentera

