Oflyt

Idag hade jag världens oflyt i gymmet. Redan när jag gick över Brändö bro kände jag att luften var seg. Antagligen något med planeternas positioner. Jupiter står för långt till vänster om Neptunus för att det ska ge bra energi för Tomas att gå till gymmet.

Jag gick dit och körde igång iaf. Men farhågorna från bron besannades från början, inget stämmde. Jag kan inte gå in på alla detaljer. Men jag tänkte berätta om det som blev den sista spiken i kistan.

Som avslutning skulle jag köra 1h på en crosstrainer. Jag brukar använda dom ganska mycket. Det är ett bra sätt för mig att träna konditionen. Så jag hoppade upp på en och körde igång. Tänkte att nu lossnar det väl. Men nej…

När man står på de här crosstrainrarna på gymmet kan man kolla på en jättestor TV. Normalt spelar dom menlösa kommersiella musikvideos där. Det kan jag acceptera. Det är ok. Men idag på förmiddagen hade de på något riktigt hemskt, nämligen TV-shop.

Ironiskt nog marknadsförde dom en träningsgrej precis när jag stod där och nötte. Jag minns inte vad den hette. Men om man ska tro reklamen så räcker det med att titta på den 15 minuter per dag under 8 veckor för att sen se ut som Arnold Schwarzenegger när han var i sitt livs toppform. Så jävla bra var den. Dessutom kostade den nästan inget. Hade man beställt den där och då så skulle man ha fått en hundring med på köpet. Så lät det. Jag blev så irriterad att se på skiten att jag steg av efter 30 minuter och gick hem.

Sen när jag kom hem såg jag den här pätkän (den här under) på kusinens FB. Och det slog mig att nivån på det de visade på TV-shop var ungefär på samma nivå. Utan att överdriva…

7 svar to “Oflyt”

  1. En (1) timme på en crosstrainer?!? På sant?!!

  2. tomaskarls Says:

    Kat: Det är standard… :)

  3. tomaskarls Says:

    Men med ganska låg puls…

  4. Tankesultanen Says:

    Varför blev du irriterad? För att de högkvalitativa produkterna som säljs på TV-Shop ger dig en perfekt kropp på 1/20-del av tiden som ditt gyms skräp gör?? ;)

  5. En självuppfyllande profetia :)

    Du kanske ska prova det här: http://www.vigogum.se/Active.asp <- se bara på bilden hur man ser ut efter att ha tillräckligt länge tuggat :)

  6. tomaskarls Says:

    Tank: Antagligen var det väl det. Att jag inte fattat att det räcker med att köpa grejen från TV-shop och titta på den 15 min per dag för att få Arnold-looken på 8 veckor! :)

    maria: Tjejen på bilden ser drogad ut :)

Kommentera

