Snow

Idag kom den, årets första snö. Det var sent på eftermiddagen. Jag kom ut från Citymarket och tog höger. När jag rundade hörnet och tog av in på gränden mellan Hesburger och Citymarket, där som A-lagarna brukar hänga, dalade det mitt i allt ner snö. det var som att runda hörnet som skiljer sommar och vinter. På ena sidan var det ännu sommar och på andra var det vinter.

”Nu börjar det”, tänkte jag. Fem månader slask, is, drivor, sörja och kyla, fem månader elände. Ju äldre jag blir desto värre känns vintern. Tänk att man någon gång i sin ungdoms enfald väntade på snön. Lite klokare har man blivit iaf.

Jag var på kaffe med en tjej från New York idag. Hon funderar på att flytta hit till Finland (nej, inte för min skull ha, ha… Bara för att sätta stop för alla rykten där). Jag sa till henne att hon ska tänka sig för två gånger, med tanke på vad som kommer det närmaste halvåret.

Dagens i-lands problem, snön.

 

4 svar to “Snow”

  1. kaffesumpen Says:

    Jag ser vintern som ett fenomen som håller bort giftspindlar och dylikt från vår fauna.
    En årlig återställning av naturen :)

  2. tomaskarls Says:

    Sumppen: Är det det där man gör när man ser saken från den positiva sidan? :)

  3. kaffesumpen Says:

    Japp! Ett riktigt extremfall dessutom! :D

  4. tomaskarls Says:

    Verkligen :)

Kommentera

