Söndagsleda

Jaha, nu får man tydligen börja julhandla. Det smäller och ”blikar” (hur fan översättaer man ”blikar” till högsvenska? Det är alltså frågan om ljuset som kommer av raketer) här utanför. Det är med anledning av julöppningen i butikerna har jag förstått. När har raketer och smällare börjat förknippas med julen förresten? Eller startskottet för stressen och hysterin som ska bygga upp den sanna julstämningen är det väl snarare.

Annars är jag totalt uttråkad just nu. Det är länge sen jag har varit så här uttråkad som jag varit de senaste timmarna. Och det säger en hel del då jag ju inte direkt lever något jet-set liv annars heller. Jag har försökt börja läsa flera böcker. Ungefär tio minuter har jag haft ro, sen har jag stigit upp och satt mig här. Sen gått en sväng till köket för att konstatera att det inte ens fins något att diska. Sen till bokhyllan för att kolla efter en ny bok. Läst några sidor, sen upp igen. Till gymmet kan jag inte heller gå för dit var jag redan idag. Stackars mig! Eller hur?!

Jag känner att jag skulle behöva en hög dos av sarkastisk och/eller cynisk humor.

Ungefär så här är läget just nu

6 svar to “Söndagsleda”

  1. Du kan ju skriva något inlägg som uppfattas som kontroversiellt så får du lite kommentarer att svara på?
    Din kvinnosyn är ju lite från 1950, så varför inte låta folk hetsa upp sig lite? ;-)

  2. tomaskarls Says:

    Maria, min kvinnosyn är inte alls från 1950. Punkt!

  3. Jag cirkulerar också mellan kök, fåtölj, köksbord, soffa och nu tänker jag ta med mig datorn in till sovrummet och kolla på ytterligare en film. Fast än är jag inte uttråkad. Det här har bara hållt på i två veckor cirka.

  4. tomaskarls Says:

    Ojdå! Två veckor?!

  5. Hehe, men så är jag ju på jobbet också och spiller värdefull slappar-tid.

  6. tomaskarls Says:

    Jasså du sysslar oxo med sån som att joba :)

Kommentera

