Dekadens

Kvällens käk blev en halv kall pizza från förr och ett stop kallt osmaksatt kranvatten. Jag kom hem från jobbet mycket senare än vad jag har gjort på länge, vilket gjorde att rutinerna rubbades. När dom ändå var rubbade så tog jag tillfället i akt att synda lite, äta upp pizzabiten jag hade tänkt slänga. Ni förstår, när man inte följer samma rutiner gäller inte heller samma regler. Precis på samma sätt som Finlands lagar inte gäller i Sverige.

Och inte har jag spunnit eller tränat på något annat sätt en endaste minut den här veckan. Men det har jag oxo giltig orsak till. Jag har nämligen känt mig lite halvsjuk, trött, hängig och allmänt seg. Hostat flera gånger. I ett sånt skick ska man akta sig för fysisk ansträngning, säger dom som vet.

Att sånt…

Stopet som vattnet fanns i och tallriken som de kalla pizzabitarna låg på.

8 svar to “Dekadens”

  1. Hm, tycker du faktiskt om KALL pizza? :-/

  2. tomaskarls Says:

    Yvonne, tycker du faktiskt om varm pizza? Pizza smakar ju bäst kall. Jag brukar ha den på kylning före jag äter :)

  3. Faktiskt tycker jag också att pizzan smakar bäst dagen efter, kall. Har mera smak.

    För förkylningen rekommenderar jag varm filt, soft music och bubbla dos av Finrexin. Och om du vill riktigt lyxa till det, rom med te och honung (varmt). Och sedan ska du lägga dig under filten och tycka synd om dig. Det brukar nämligen hjälpa – förkylning är en politiskt korrekt orsak att ömka sig själv.

  4. Krya på dig där under filten!

  5. Tankesultanen Says:

    Det kunde ha varit värre.. kall pizza och varmt kranvatten. Men det är synd om dig ändå gosse..! Krya på dig! ;)

  6. tomaskarls Says:

    maria: Ellerhur! Pizza smakar bättre kall.

    Sen tror jag det där med att tycka synd om sig själv en stund är effektivast :)

    Annika: SÅ, sjuk var jag inte. Bara tillräckligt för att inte behöva träna. Nu känner jag mig kry, det är ju helg. ”Blir man inte frisk till helgen är det allvarligt”, brukar min kära mor säga. Muha, muha, muhahahahaaaaa… :)

    Tank: Jo. Eller varm pizza och Coca-Cola :)

  7. Jo, jag tycker faktiskt om varm pizza… och helst nygjord, uppvärmd pizza är inte riktigt lika bra… men kall pizza vill jag nog inte ha. :)

  8. tomaskarls Says:

    Yvonne: Konstiga människor det finns :)

Kommentera

