Vad håller Vasabladet på med?!

En av veckans absoluta höjdpunkter är när man på lördag morgon/förmiddag får slå sig ner med en kaffekopp och ta sig ann ett nytt korsord i Vasabladet. Det gamla, förra veckans, är uttjänt. Man har fyllt i det man kan och det som är kvar har man ingen aning om. Man blir irriterad att se de tomma rutorna och kan bara inte fatta vad det ska bli. Därför är det så befriande med en nystart på lördag mornar, bara tomma rutor och mycket man kan.

Så och denna morgon. Jag öppnade bladet utan att läsa något och sökte, full av förväntan, direkt efter korsordet. Men vad hittar jag?! Jo, ett FÄRDIGT IFYLLT korsord! Föreställ er ett litet barn som får en stor julklapp som sen visar sig vara bara en tom låda. En sån scen utspelade sig i mitt kök i morse.

Det värsta är att det inte är första gången. Samma sak hände för inte så länge sen, och jag minns att det hänt åtminstone en gång tidigare före det. Är det ingen som kollar igenom sidorna före de skickas till tryckeriet? Va?

Veckans korsord i Vasabladet. Hur spännande är det här?

8 svar to “Vad håller Vasabladet på med?!”

  1. Verkligen klantigt…

  2. tomaskarls Says:

    En gång är ingen gång, men tre gånger är… Tja, klantigt.

  3. Ett korsord i min smak!!!!

  4. tomaskarls Says:

    Maria. Bah! :)

  5. :-D
    Tänk sicken tur, nu får du en gratis möjlighet till en förnyelse, att hitta en annan lördagsutmaning istället, som kompenserar… glöm inte att delge oss det vilda resultatet sen ;-)

  6. tomaskarls Says:

    Miisu: Det kan jag redan avslöja. Det blev avsevärt mycket svårare att hitta en ursäkt att inte dammsuga utan korsordet. Så tack vare VBL:s tabbe fick jag ha dammsugit. Det finns stor risk att det hade blivit ogjort annars :)

Kommentera

