Babbel till morgonkaffet

Jag tänkte nästan skriva att en ny dag gryr, men det vore en överdrift. Det är på klockan man ser att det är en ny dag. Ute är det mörkt, bäckmörkt. Kunde lika gärna vara mitt i natten. Regnar gör det kanske oxo. Svårt att säga. Snöar verkar det inte göra iaf. Tack för det!

Va ska man hitta på idag då? Jag tror att dagens projekt får bli att få skaffat en ny digibox. Jag föll för en telefonförsäljerskas kvicka babbel och beställde ett kabel-TVkanalpaket (kan man skriva så) för en tid sen. ”Tosi halpa, tosi halpa. Only for you my freeeend!”. Men när kortet kom funkade det inte. Efter några samtal till deras helpdesk har det visat sig att min digibox är för gammal, högst antagligen. Något annat fel kan det inte vara. Det är någon jävla kod på kortet som är för avancerad för en tre år gammal digibox att läsa. Tänka sig! Det är helt säkert uttänkt av kapitalet att folk ska bli tvungna att köpa nya boxjävlar regelbundet, så att de kan ökar sin vinst.

Om två veckor är det jul. Jag tror jag skriver inte mer om det. Skriver man om jul blir det lätt kylschigt. Jag har iaf inga planer på att baka pepparkakor eller sätta upp några julgardiner.

Få se hur det går med Euron. Jag försökte följa med händelserna en tid men gav upp. De lär nog meddela hur det går sen. Att försöka förstå alla svängar i den här dansen som EU:s ledare dansar med Marknaden är ungefär som att försöka förstå universums omfattning och uppbyggnad. Man märker snart att man blir galen om man försöker och att det är bäst att lägga av. Själv tror jag att det går åt helvete. Europa kraschar ekonomiskt och sen kommer kineserna och olje-shejkerna och köper upp skiten. Så får vi européer arbeta som slavar åt tredje världen. Hmmm… Nå, man kan ju bara bli positivt överraskad eller konstatera att man hade rätt när man tänker så.

Det ska bli spännande att se om Vasabladet har satt in ett färdigt ifyllt korsord eller ett tomt i dagens tidning. Jag har inte kollat ännu.

Dax att posta inlägget och sluta yra.

4 svar to “Babbel till morgonkaffet”

  1. Verkligen förargligt, det där med att kortet inte passar i boxen.

    Men vad bra att du gav tips på vad du inte har planerat göra. Då vet jag vad jag ska skriva att du kan göra om du börjar påstå att du är rastlös ;)

  2. tomaskarls Says:

    He, he… :)

  3. Tänkte på det i morse, att man lixom får vänta evigheter på att ta en morgonpromenad om man – som jag – inte vill att det ska vara mörkt ute

  4. tomaskarls Says:

    Det blir mer en förmiddags promenad då.

Kommentera

