Kryss

Ta Daaaaa…..!!!!

Antingen har Vasabladets korsord blivit lättare eller så har jag blivit ännu smartare. Jag lutar åt det första alternativet.

Kolla vad jag har gjort idag! Och då menar jag inte att jag suttit hela dagen och löst korsord, långt ifrån. Några kaffekoppar på förmiddagen och några på eftermiddagen, inte längre än så. Et voilá! Korsordet klart. Och detta med endast två (2) googlingar nu på slutet. Nu vet jag att det har funnits en författarinna som hette Maja Ekelöf och att hon skrev en bok som heter Rapport Från En Skurhink. Sen är det en annan fråga om allt är rätt. Jag har mina tvivel om en del ord.

Jaha, vad ska jag göra på alla frukostar och middagar den kommande veckan?

Vasabladets korsord som kom i morse. Nej, det kom inte färdigt ifyllt. 

6 svar to “Kryss”

  1. Ja, vad ska du nu göra resten av veckan? Blogga lite mer kanske? ;-)

  2. tomaskarls Says:

    Det är bara det att bloggande inte ersätter krysslösande. Krysslösandet är en slags meditation.

    • Så känner ju jag med bloggandet :-)

      • tomaskarls Says:

        Jag förstår vad du menar, och tille en viss del fungerar det på samma sätt för mig. Men korsordslösande kräver en annan slags koncentration än att skriva blogg. jag kopplar liksom bort allt på ett annat sätt då, jämfört med då jag skriver. Typ…

  3. Sudoku ;-)

  4. tomaskarls Says:

    Miisu: Njäää… Siffror är inte min grej. Min hjärna är byggd för ord :)

Kommentera

