Julsvammel

Julhysterin, hur hittar man den? Hjälp mig!

Jag hade semesterdagar att ta ut. Så idag har jag varit ledig, och det fortsätter imorgon. Jag tänkte att om jag tar ut lite semester nu före jul så kanske jag får den rätta jul-stämmningen, känner mig så där hysteriskt stressad som man ska, så att jag kanske fattar att stressa upp mig över lägenheten som inte är desinficerad och inte kommer att bli det heller, julklapparna som ännu inte är köpta men som kommer att bli det i sinom tid, granen som inte är pyntad, granen som inte ens är huggen och inte kommer att bli det heller, grisen som inte är slaktad, eller som redan är slaktad men av någon annan. Den sista meningen blev rörig, men ni fattar poängen va?!

Men icke! Jag har inte lyckas stressa upp mig. I stället har jag slöat bort så gott som hela dagen. Drivit lite hit och lite dit. Det är nästan som att jag flummat bort dagen. Kan man göra så två dagar före jul?

Jag tänker inte äta julmat heller, inte idag. Jag fick ett infall och gick till en av Greenline:s pizzerior för att köpa kvällens käk. Det var i sig en lustig upplevelse. Dörren dit stod på vid gavel när jag kom. Där inne låg en dimma av rök i hela lokalen. Sån rök som uppstår när man bränner något i köket (har aldrig hänt mig men jag har hört talas om det). Där fanns inga andra kunder. Tjejen som jobbade där stod mitt i lokalen och såg lite förlägen ut och sprang iväg bakom disken när jag stegade in. Jag beställde och kvävde en impuls att fråga ”What’s cooking?”.

Som ni märker har jag inget vettigt att komma med. Jag har bara lite tråkigt och vill babbla…

God Jul, om vi inte hörs före det!

2 svar to “Julsvammel”

  1. Pippilotta Says:

    God AVSTRESSAD Jul och varifrån är den häftiga bilden? Måste gå och blåsa i en tom papperspåse snart, men först ska jag fixa julgodis…

  2. tomaskarls Says:

    Bilden är en slump från nätet bara. Är den inte bra!? :)

    God Jul! Med eller utan papperspåse :)

Kommentera

