Även en seende höna…

…kan falla i en grop. På samma sätt som en blind höna kan hitta ett korn.

Ett ”boktips”, så här på juldagen.

Jag läste just ut Paulo Coelhos bok Valkyriorna. En bok jag inpulsköpte åt mig själv förra helgen när jag skulle handla julklappar. Jag har läst några böcker av honom tidigare och gillat dom, hittat många livsvisdomar i och mellan raderna. Så tröskeln var inte hög att köpa en pocket för 8,25.

Men denna höll inte måttet jämfört med dom andra. Den här var helt enkelt för flummig. I början hängde man med, men sedan spårade det ur. Jag antar att tanken var god eftersom det var författarens egna upplevelser det byggde på. Men texten på de här 184 sidorna lyckades inte förmedla det som hade hänt i öknen under de 40 dagarna den refererar till.

Snygg bild i alla fall.

4 svar to “Även en seende höna…”

  1. tomaskarls Says:

    Qué? :)

  2. Försökte mig på bildlig kommunikation, men nog behövs det lite tillhörande bokstäver också :)

    Ett bumerang-boktips med mindre flum
    (förpackat i samma tidsepok som Stefan Mellqvist boktips, gav det inga nostalgiupplevelser?).

    Förutom att tipset gäller motsvarande Finlands Lag ;-)

  3. tomaskarls Says:

    Miisu: Ok, I see! Jo visst gav det nostalgiupplevelser :)

Kommentera

