Das Jukkapalm – Fortsättningen

Efter katastrofbilderna för två veckor sen vidtog jag några åtgärder för att styra upp situationen med Jukkapalmen. Jag kapade bort alla döda blad och ställde den på ett ljusare ställe.

Man märkte hur jukkapalmen direkt vaknade till liv igen, antagligen mycket tack vare ljuset.

Jag tyckte det var intressant att se hur den högra delen skulle reagera. Skulle den resa sig igen eller skulle den fortsätta att växa i samma läge? Svaret är att den fortsatte att växa i samma läge, som ni ser här nedanför.

Jag tycker att man nu oxo kan klassificera Jukkapalmen som en konstinstallation, vid sidan av Tidningshögen. Det är lite Picasso över Jukkapalmen som den ser ut nu. Eller hur?!

Jukkapalm i Vasa

4 svar to “Das Jukkapalm – Fortsättningen”

  1. Kanske bladen vänder sig uppåt så småningom, fastän kvisten hänger neråt…

  2. tomaskarls Says:

    Ja det gör dom. Men det räcker nog inte…

  3. Tankesultanen Says:

    Det artar sig… ;)

  4. tomaskarls Says:

    Tank: Tjaaa… Jag vet inte. Jag tror nog att det krävs några radikala åtgärder inom kort :)

Kommentera

