Das Jukkapalm – Hur Gick Det Sen?

Det har snart gått två veckor sen den stora operationen och ni undrar säkert hur jukkapalmerna mår.

Well, för att sammanfatta det kort måste jag säga att operationen gick snäppet bättre än förväntningarna. Den ena lever bevisligen och den andra ligger tydligen i koma.

Den ursprungliga palmen lever. Det ser man på att den växer. Den växer inte snabbt, men den växer. Med tanke på all ny näringsrik jord, vatten och energipinnar (växtnäring) den fick nyligen hade jag kanske väntat mig en snabbare utveckling, men jag har kanske för stora förväntningar.

Den nya kvisten är lite av en gåta. Den har nämligen inte förändrats hit eller dit på två veckor. Den ser ut precis som när jag planterade den. Jag tolkar det som att den ligger i koma. Jamenar, skulle den vara död så borde den ju vissna bort, och vore den helt ok så borde den ju ha visat några livstecken.

Att sånt… Försökte hitta på något annat att skriva om än den här förbannade palmen, men kom inte på något. Så ni får hålla tillgodo…

Detta bildspel kräver JavaScript.

6 svar to “Das Jukkapalm – Hur Gick Det Sen?”

  1. Tankesultanen Says:

    Spänningen är oliiiidlig!! ;) men du verkar ha lite gröna fingrar.. värsta dunderkuren du gett den! :)

  2. Jag vet inte vad jag ska säga, men jag kände bara att jag ville säga något. Du får ett :) att hålla till godo.
    ;)

  3. tomaskarls Says:

    Tank: Ja värre skulle det väl ha kunnat gå :)

    Liza: Det var roligt att höra :)

  4. Go, Jukka, go :)

  5. Du ser, ibland behövs bra drastiska drag för ett bättre liv :)

  6. tomaskarls Says:

    Yvonne: Let’s hope so :)

    maria: Ja, jo, visst… :)

Kommentera

