Teknikens under

Jag tänkte idag, när jag trampade på spinningcykeln (första gången på ett par veckor, måste medges) och instruktörinnans mikrofon började krångla, att nog vore det roligt att få leva så länge att man skulle få uppleva den dag då den tekniska utvecklingen når så långt att människan lyckas bygga en mikrofon som fungerar 45 minuter i sträck under ett spinningpass. Jamenar, människan har skickat folk till månen, kluvit atomer och kartlagt DNA, men the final frontier tycks ännu vara ljudåtergivningen under ett spinningpass. För det krånglar så gott som alltid. Senast där runt 20 minuter in i passet får instruktörinnan börja pynja med micken. I bästa fall börjar man höra vart annat ord, som idag, eller så får hon lov att börja vifta och skrika. Stackarn, som att det inte vore tillräckligt tungt att stå och trampa själv och försöka motivera andra. Nåja, den som lever får se.

Annars är det väl som vanligt ungefär. Skrivar- och bloggarinspisen har varit på ett all time low de senaste veckorna, därav tystnaden. Livets ekorrhjul snurrar på. På Vasa-fronten intet nytt.

Kom den här låten faktiskt redan 1988?! :-/

13 svar to “Teknikens under”

  1. Visst kom den 1988.
    Lika bra än.

  2. Fast länken fungerade inte. Teknikens under :)

  3. tomaskarls Says:

    Jaha, nä, man måste tydligen klicka på den blå länken under ”Titta på YouTube”.

  4. Jaa, den dagen hoppas jag kommer snart. Förstår inte hur det ska vara så svårt att uppfinna en mick som sitter bra på skallen, tål svett och saliv i all oändlighet och har perfekt ljud.:)
    Det är en av gruppträningens vanligaste problem har jag förstått.

  5. Har aldrig hört låten. Förrän nu då.
    Och på LadyLine har vi *tar i trä* inga såna problem. Faktiskt. :)

  6. Tankesultanen Says:

    Och jag var idag på gymmet där inte ens högtalaren fungerade.. så ingen musik.. merde.

  7. Lillemor Says:

    Själv upplever jag på sistone mest irritation tvärtom. De oftast überhurtiga instruktörernas mikrofon skulle mer än GÄRNA få krångla. Då kanske man kunde koncentrera sig på uppgiften en stund istället för att försöka höra det de säger, då de ändå har både musiken och mic-volymen för högt för att nåt ska höras bra… Men Thomas, kanske det hjälper om vi pratar med dom istället för att skriva om det på nätet? Du säger till dina instruktörer att de bör investera i ett nytt system och jag säger att mina måste gå en ljudmixtrar kurs – deal?

  8. tomaskarls Says:

    Jenny: Nä precis, vad är problemet lixom?! Du är ju ingenjör va?! Kanske det skulle vara något för dig att ta dig ann, utveckla den perfekta spinningmicken. Det skulle säkert göra dig ekonomiskt oberoende om du lyckades och du kunde ägna dig åt att handla skor resten av livet :)

    Liza: Nähä, du är väl så ung… :)

    Jasså, men då kanske ni inte kör tillräckligt hårt på LL, om ni inte har problem :)

    Tank: Har du varit på gym?! Och gjort va? Kollat deras redovisning?! Muhaaaa, muhaaaa, muhahahahahaaaaa…. :)

    Lillemor: Du sätter fingret på en viktig sak där. Mikrofonkrånglet gör ju att man får en extra liten paus, då man kan låtsas att man inte vet att man borde vrida på mer motstånd och stiga upp och trampa :)

    Jag tror faktisk de har försökt skaffa bättre mickar där jag går, men det hjälper inte. Tyckte dagens instruktörinna sa det då hon talade med en annan spinnare efter passet.

  9. Tankesultanen Says:

    Hrmpff.. nu tyckte du att du fick till det va!??! ;)

  10. tomaskarls Says:

    Apselut… :) Hur går det med det där mejlet förresten? :)

  11. Tankesultanen Says:

    Men har du inte fått det? Måste vara något fel på mejlgången.. jag som skrev flera sidor långt..! ;) Ok.. är ledig imorrn så då ska jag försöka få iväg något. :)

  12. tomaskarls Says:

    Take your time :)

  13. Tankesultanen Says:

    Ja, jag skapar.. :)

Kommentera

