Julbabbel

Funderade på vad jag kunde skriva nu när det lackar mot jul. Något livstecken vill jag försöka åstadkomma, så att ni inte tror att jag har drivat in i Afrikas sand.

Jag kör Marias bloggskrivningsfilosofi, nämligen att sätta sig ner och skriva och ser vad som kommer.

Jag gick en sväng på stan idag. Märkte att mellandagsrean har börjat redan, fast det inte har varit jul ännu. Jul som mellandagsrean liksom ska vara emellan (?!) Hur går det ihop? Själv var jag mest ut för att se någå folk, inte någå sista minuten panikhandlande. Men man såg paniken i många människors ansikten.

Fan vad kallt det är! Inte nog med att termometern visar -20, det blåser oxo. Jamenar, antingen eller skulle väl räcka.

Det är fruktansvärt det som hänt i Ylöjärvi. En 8-årig pojke dör i en snökoja några dagar före jul.

I förrgår startade jag min gamla dator och ögnade igenom en del gamla mejl. Otroligt hur man glömmer. Hur man glömmer hur man tänkte tidigare. Hur livet förändras.

Nu är bastun varm, så jag sätter punkt.

God Jul!

4 svar to “Julbabbel”

  1. God Jul Tomas! :D

  2. tomaskarls Says:

    Tack det samma Liz! :)

  3. Tankesultanen, yrar.. ;) Says:

    Det där med reorna förstår jag mig inte längre på. Förr var det ju så (väl??) att mellandagsrean var mellan jul och nyår och därefter drog januarirean igång.
    Nu börjar vissa som du säger mellandagsreorna före jul. Andra har mellandagsrea t o m första veckan i januari och andra har bara mellandagsrea. Ur led är tiden.

  4. tomaskarls Says:

    Ur led är tiden!

Kommentera

