Intellektuell doping

Det var en del snack om doping härom sistens då Lance Armstrong grät ut hos Ophra för att tjäna x antal miljoner dollar (hittar inte tecknet på tangentbordet) och berättade att han hade dopat sig då han cyklade. Nå, det om det.

I morse när jag jag löste veckans korsord i VBL slog det mig att doping ju oxo förekommer i korsordslösningsvärlden. Det absolut bästa medlet i den sporten heter Google, och det är skrämmande effektivt. Det finns oxo synonymordsböcker och sånt, men de kan inte mäta sig med Google. Google är oxo väldigt lättillgängligt, och mycket beroendeframkallande för korsordslösare.

Så man blir tvungen att ta ställning moraliskt då man löser korsord. Ska jag googla eller ska jag inte? Själv har jag valt den rena vägen, nämligen ingen googling får förekomma före nästa lördag då det nya korsordet kommer. Jag vet att alla (nämner inga namn) inte  tänker så. Det förekommer Google och alla möjliga uppslagsböcker redan i början av veckan för många. Men det får stå för dom.

Mitt resultat utan intellektuell doping efter fyra kaffekoppar i morse.

korsord (1)

5 svar to “Intellektuell doping”

  1. Tankesultanen Says:

    Utan doping, inget ifyllt… ;)

  2. tomaskarls Says:

    Nädå, det här är kryssat utan doping :)

  3. Utan att ta ställning varken för intellektualism eller doping, kan jag personligen rekommendera korsord som en effektiv sömnmedicin. För många år sedan, när jag fortfarande ägde ett egenskap att stressa mig, använde jag korsord för att uttråka mig. Somnade garanterad efter en stund.

    Men ett litet varningens ord dock – korsord lär vara rätt beroendeframkallande.

  4. Tankesultanen Says:

    Korsord kan vara beroendeframkallande japp. Men oxå blodtryckshöjande.. och det är obra som sömnmedicin..! ;)

  5. tomaskarls Says:

    maria: För mig är korsord mer stressande än sömnframkallande. Men oxo ja, mycket beroendeframkallande :)

    Tank: Håller med. Måste jag hålla mig vaken så kan ett knepigt korsord hjälpa bra :)

Kommentera

