Tomatoes

Det händer att jag köper hem grönsaker och de förblir oanvända. Tanken är god men sen finns inte inspirationen att hacka ihop dom till en sallad.

Så de blir kvar i kylskåpet tills jag får hälla ut dom.

Men inte alla ruttnar ihop. Tomater från Holland (om jag minns rätt) har en fantastisk hållbarhet. Jag städade kylskåpet idag och hittade ett knippe fina (!?) tomater, köpta för exakt en månad sen. De såg ut som då jag köpte dom.

Tomater som legat i mitt kylskåp en månad.

tomatoes

7 svar to “Tomatoes”

  1. Det är intressant för jag har noterat att när jag numera endast köper ekologiska grönsaker så blir dom dåliga så snart att jag knappt hinner komma hem från butiken med dom

  2. tomaskarls Says:

    Maria: Jamenprecis… Det är väl det naturliga förloppet.

  3. Intressant för boken jag köpte idag berör det där. Att tomaterna plockas helt omogna och sedan på något sätt görs röda fast dom inte är mogna bara för att vi ska äta dom och tro att dom är mogna.
    Omogna tomater kan man förvara i evigheter i kylen.

  4. tomaskarls Says:

    Där ser man…

  5. Tankesultanen Says:

    Min kollega snackade häromdagen om sallad som han brukar plocka på kolonilotten. 2 dagar senare är den död. Samma sort köpt i en butik kan hålla i uppemot en vecka,.
    Varför då odla själv!?!?!?!?! ;)

  6. Some things might (not) be meant to last forever – believe it or not.

  7. tomaskarls Says:

    Tank: Precis! vad är det som är så himla bra med ekologiskt, obesprutat och allt det?! :)

    maria: Antagligen inte, nej.

Kommentera

