Bloggen Som Försvann

Det slog mig just att jag nästan helt glömt bort att jag har en blogg. Jag har inte själv varit in hit på… ganska länge.

Hur har jag hamnat här, eller ja menar, där? Efter den tangentbordsdiarrée som rådde en gång i tiden.

Tankesultanen sa här nedanför i en kommentar det som jag tänkte innan jag surffade in hit, att var Tidningshögens död oxo bloggens död? Well, vette fan. Undrar vad Freud skulle säga om det sammanträffandet?

Någon ny Tidningshög blir det iaf inte fast jag vet att det finns en efterfrågan där ute. Men ni måste förstå, Picasso skulle inte heller ha satt igång att måla en till Guernica bara för att den första ”gick hem”.

Nåja, jag klandrar ingen som tycker att jämförelsen haltar.

Annars har jag inte så mycket att berätta. Som ni sett jobbade jag utomlands i Mauretanien i sommar, med ett avbrott för tre veckor. Kanske kan man skylla lite av bloggtorkan på det. För det tog mycket energi. Men det gav oxo mycket på många sätt.

Nu är jag tillbax i kontoret i Runsor sen fem veckor. Det känns ok. Nouakchott kommer jag att besöka flera gånger, för kortare sessioner, under det kommande året. Sen får vi se vad som händer.

Det här klippet har inget med inlägget att göra. Jag snubblade över det efter att ha läst en statusuppdatering på Facebook. Det är så man inspireras år 2013, via FB.

2 svar to “Bloggen Som Försvann”

  1. Tankesultanen Says:

    Ja, jag har rätt som vanligt. Jag har svaren på de svåra frågorna helt enkelt.
    Först hoppades jag dock på att bloggtorkan kunde ha något med torkan i Nackskott att göra. Men nej, nu är du tillbaka i det blöta och kalla Vaasa. Och fortfarande dåligt med text här… Merde. ;)

  2. tomaskarls Says:

    Jag hade oxo såna illusioner en tid, att när hösten kommer och jag är tillbax i Vasa kommer texterna. Men icke. Let’s see…

Kommentera

