Genusvansinne

Läsvärt…

Den talar för sig själv, så jag säger inget desstomer. Det låter helt crazy…

10 svar to “Genusvansinne”

  1. Jag har alltid tyckt det är nåt vrickat med hela blåssektionen i konsertsammanhang, deras instrument är så långa och utåtstående, och de liksom svänger av och an med dem, USCH säger jag! Bra att nån tar tag i det här.

  2. tomaskarls Says:

    Sussi: Det är din snuskiga fantasi :)

  3. Jag håller helt med Sussi! Blåssektionen med alla sina fallistiska symboler borde dessutom uppbalanseras med ett helt gäng välljudande harpor! ;-D

  4. tomaskarls Says:

    Anni: Hmmmm… :)

  5. Har du läst boken Jack av Ulf Lundell? :)

  6. tomaskarls Says:

    Yvonne: Ja.

  7. Nu är jag lost, borde ju kunna min (nåja) Lundell men vad har Jack med dethär att göra?!

  8. tomaskarls Says:

    Kat: Jag har heller ingen aning om det. Men jag har läst boken, o. det var ju vad som frågades :)

  9. :) Nu är det ju så länge sen jag läste den boken, men om jag inte blandar ihop den med någon annan bok av Lundell så fördes det en märklig genusdiskussion om fallossymbolik och bristen på motsvarande kvinnlga symbolik i omvärlden i Jack, och det var den associationen jag fick av det här Genusvansinne-inlägget :)

  10. tomaskarls Says:

    Yvonne: Det är oxo länge sen jag läste den, o. jag minns ingen sån diskussion. Men det kan mycket väl vara att den finns…

Lämna en kommentar