Vinklad artikel!!!!!

Någon annan som tror att hela sanningen inte kommer fram i den här artikeln? Någon annan som tror att den här artikeln kan vara lite vinklad?

När jag ändå är inne på det här ämnet, att blogga o. surffa på arbetstid, så måste jag säga att jag själv har förvånats över hur mycket folk som läser min blogg på arbetstid, på jobbet. På statistikräknaren synns det nämligen direkt från vilket företag ip-nummer kommer. Från 0800 på morgon till runt 1700 är det nästan bara företag som är inne på min blogg. Men SLUTA FÖR GUDS SKULL NU INTE ATT LÄSA för att jag skrev det här. Jag lovar att jag inte avslöjar något, inte ens under smärtsam tortyr.

Den här artikeln påminner oss oxo om en viktig sak när det gäller bloggandet, nämligen att man skall tänka noga efter vad man skriver. Det är farligt att tänka att han/hon ändå knappast läser den här bloggen. Min egen tumregel är att jag räknar med att vem som helst kan komma att läsa det jag skriver.

Spelar: Nyheterna i radio.

13 svar to “Vinklad artikel!!!!!”

  1. Jag bloggar från jobbet under stunder då jag inte har annat att göra just då. Men har jag mycket att göra så är ju inte bloggande en prio. Har inte sett vad vi har för policy vad gäller sånt. Kanske är det bättre att stå och hänga vid kaffeapparaten då det inte kan registreras någonstans?
    På mitt förra jobb kunde jag inte läsa bloggar under arbetstid så då var ju det problemet löst men nu när jag kan så hoppas jag att mitt företag förstår att jag gör det under eget ansvar dvs inget arbetande blir lidande pga av det.

  2. tomaskarls Says:

    Maria: Det låter vettigt. Jag menade förstås inte att folk inte ska få kolla nätet eller skriva några rader fast man är på jobbet. Folk är ju vuxna (de flesta)…

  3. :) Jag bloggar OFTAST inte (så mycket i alla fall) på arbetstid. Skriver blogg gör jag bara om jag har något som verkligen ligger på hjärtat och bara MÅSTE få komma ut, bums :) Läser bloggar eller svarar på kommentarer gör jag också sällan på arbetstid, men det sägs ju att det är bra med små miniatyrpauser ibland, eller hur… när tankarna kör fast eller så.

  4. Tankesultanen Says:

    Och det säger du NU.. att du granskar oss och förföljer oss.. men jag ska säga dig unge man, JAG har ALDRIG ens LÄST din blogg på arbetstid!! För jag älskar mitt jobb och vill göra allt jag bara kan för mitt företag. Om jag behöver ta en paus rengör jag fikaautomaten, rensar ogräs i blomrabatterna eller joddlar för någon som ser ledsen ut. På jobbet jobbar man, precis som man sover i sängen.. Så det så! Hoppas min chef läser detta för detta är nästan en kärleksförklaring till Honom.. ;) Bonne nuit!!

  5. Vill bara föra till protokollet att jag oftast slutar jobbet kl 16 om min arbetsgivare skulle råka läsa dethär

  6. tomaskarls Says:

    Yvonne: Javisst, pauser måste man väl ha för att komma vidare :)

    Tank: Japp, jag kan till o. med se allar snuskiga sidor du surffar på via statistikräknaren :) Då låter annars som en bra arbetare :)

  7. tomaskarls Says:

    Kat: Ha, ha… :)

  8. Tankis får gärna börja jobba med mig. Vår kaffemaskin behöver en trogen medarbetare och jag får en snygg vinthuntsliknande man att klä av i tanken :lol:

  9. tomaskarls Says:

    Maria: Va du är naughty! :)

  10. Tankesultanen, yrar... Says:

    Oh my.. nu börjar det osa allvar här mellan Maria och mig.. jag har alltid antagit att en man som mekar med fikaautomater är tjejernas drömkille.. ;) Och om jag bara hade tillgång till en bra espressobryggare skulle jag t o m kunna servera pinfärsk och krämig espresso på beställning..!! När kan jag börja jobba!?? :)

  11. tomaskarls Says:

    Tank: Ja oj, vad händer??? :)

  12. Jag vill ha expresso och inte den blandning som kallas kaffe som vi får gratis. Kom till Hammarby!!!!! Garagevägen 18F

  13. Tankesultanen Says:

    Oj vilken tur jag kom hem supertidigt idag så att jag såg detta.. Garagevägen 18F är noterat.. jag är värdelös på att hitta, men oroa dig inte för jag kommer alltid fram till slut!! Vilken dag som helst!!! :)

    Hoppas iaf inte ni har Cafe Bar som leverantör.. deras ”kaffe” bryggs på samma bönor som de har i helvetet har jag hört.. de gånger vårt måndagsexemplar överhuvudtaget fungerar.. ;)

Lämna en kommentar